A Lotus új autója, az E22-es a múlt heti bahreini teszten debütált hivatalosan, az egyedi, dupla agyaras orrú kialakítás pedig be is váltotta a hozzá fűzött reményeket, mondja a csapat technikai főnöke, Nick Chester.     
Fotó: Europress
F1: A Lotusnak bejöttek az agyarak 85


„Az autóról gyűjtött aerodinamikai értékek alapján tényleg bevált. Pontos adatot nem fogok mondani arról, hogy véleményünk szerint mennyivel jobb a hagyományos orroknál, de mi jelentős előnyt láttunk benne, ezért is foglalkoztunk vele” – nyilatkozta az Autosportnak.
A lotusos szakember azt mondta, kicsit meglepő, hogy egyedül ők döntöttek az agyaras megoldás mellett, főleg, hogy a koncepció a műszaki gárda átigazolási miatt korább kiszivárgott – korábban  Toro Rosso technikai főnöke, James Key, és a Lotustól a Ferrarihoz tavaly év közben átszerződött technikai igazgató, James Allison is elismerte, hogy foglalkoztak a lehetőséggel.
„Igen, egy kicsit meglepett. Tudom, hogy néhány csapatnál viszonylag korán tudtak róla, és azt hittem, hogy egy-két másik csapat is próbát tesz a kifejlesztésével. A fő nehézség, hogy elég szilárd legyen a struktúra és átmenjen a törésteszten. Nyilvánvaló, hogy különbözik a hagyományos orroktól, jó néhány próbálkozás kellett, amíg elégedettek lettünk vele és képes volt teljesíteni a töréstesztet.”