A Mercedes technikai ügyekért felelős csapatfőnöke, Paddy Lowe végre kimondta, amit egyébként mindenki tudott: az új turbókorszakban a Mercedes jelenleg a mezőny előtt jár. Az összes eddigi tesztnapon Mercedes-motoros autók futották a legjobb időt, Nico Rosberg és Lewis Hamilton nagy fölénnyel uralták az első bahreini tesztet.
Noha Hamilton óvatosságból nem meri kimondani, hogy a Mercedes áll legjobban, minden jel erre utal. Nem tagadta tovább a nyilvánvalót Lowe sem. „A legerősebb csapatok jelenleg a Mercedes-motoros alakulatok” – fogalmazott a csapatfőnök. „A Ferrari szintén erősnek tűnik, ők azok, akikhez mérni próbáljuk magunkat.”
„Ebben a műfajban még az első vagy második szabadedzés után sem lehet megjósolni, hogyan fog kinézni a rajtrács, most is sok a bizonytalanság. De egyértelműen úgy érezzük, hogy gyorsak vagyunk, és jól szerepelhetünk Melbourne-ben, ha tovább tökéletesítjük az autót és a megbízhatóságát is.”
A megbízhatóság lehet az egyetlen kritikus pont a Mercedesnél: Hamilton pénteken hidraulikai hiba miatt nem futhatott versenyszimulációt, de Rosberg autója is lerobbant szombaton rögtön azután, hogy befejezte a versenyszimulálcióját.
„Van még bőven dolgunk” – hűtötte le a kedélyeket Rosberg. „Száz százalékig üzembiztosnak kell lennünk, mire Melborune-be érünk.”
Magasan a Mercedes tette meg az eddigi legtöbb kört a teszteken, 624-et nyolc nap alatt, miközben a Red Bull éles kontrasztként csak 137-ig jutott. Az RB10-essel nemhogy versenyszimulációt nem sikerült még futni, az autó leghosszabb etapja 12 körös volt. Egy névtelenséget kért csapatfőnök a Sky Sportsnak már ki is jelentette, hogy szerinte a Red Bull a májusi Spanyol Nagydíjon átáll az autó B változatára.