Szinte minden évben akad olyan baleset, ami felhívja a figyelmet a bokszkiállások veszélyeire. Lehet egyre tovább szigorítani a biztonsági előírásokat, de ez a művelet akkor is komoly rizikót jelent. A győzelemért, pontokért körömszakadtáig küzdő csapatok nem tehetik meg, hogy itt ejtsenek el pár tizedmásodpercet, ezért a feszült igyekezet könnyen hibát szül. Ezért néznek ki úgy a szerelők, mintha épp a Holdra indulnának. Bukósisakkal, tűzálló ruházattal, valamint a gyors mozgást nem akadályozó felszereléssel próbálják mérsékelni a sérüléseket.
A 2009 végén betiltott tankolás lehetőségét nem sokan sírják vissza, az 1994-től élő szabály inkább rossz döntés volt az FIA részéről. A forró alkatrészek közelében szétfröccsenő üzemanyagnál nincs pokolibb fenyegetés, és ezt már a bevezetés első évében megtapasztalhatták a döntéshozók, mikor Jos Verstappen Benettonját pár pillanatra óriási tűzlabda ölelte körbe.
A helyzet kritikus mivoltát jól mutatja Jos Verstappen sisakja, ez a pár másodperc is elég volt, hogy a festett réteg lemálljon a felületről.
Hosszú pályafutása során a hétszeres világbajnok Michael Schumacher is átélt egy hasonlóan veszélyes tankolást. 2003-ban az Osztrák Nagydíjon gyulladt be a szivárgó üzemanyag, de szerencsére a pár elvesztett másodpercen kívül nem történt komolyabb baj.
Jos Verstappen balesete után tíz évvel a sors ugyanabból a forgatókönyvből dolgozott. Gianmaria Bruni és a Minardi csapat szó szerint lemásolta az 1994-es balesetet, a Minardi-Cosworth körül hirtelen ember nagyságú lángoszlopok csaptak fel.
Mégis ezek apró bakinak tűnnek Felipe Massa és a Ferrari-csapat fiaskójához képest. A brazil pilóta 2008-ban az emlékezetes Szingapúri Nagydíjon tövestül tépte ki, és vonszolta magával az üzemanyagtöltő csövet. Bár lángok nem csaptak fel, ez az eset is közrejátszott abban, hogy megérett a tankolások betiltása.
Massát 2009-ben Heikki Kovalainen másolta a Brazil Nagydíjon, ő is elhúzta a csövet a McLaren-csapattól, ráadásul nagy adag benzint is szétfröcskölt az aszfaltra, pont honfitársa Kimi Raikkonen Ferrarija elé, ami forró pillanatokat okozott a Jégembernek.
A turbómotorok, és a szigorú fogyasztási korlátozások korának eljövetelével pedig tényleg okafogyottá válik a futam közbeni újratöltés, de az friss, éretlen technikai megoldásokat szem előtt tartva fogadhatunk, hogy 2014-ben nem maradunk motortérből előtörő lángok nélkül.