A 2014-es Forma-1-es versenynaptárban az austini Amerikai Nagydíj november 2-ai dátummal szerepel, ez azonban ütközik a szintén Texasban, a Fort Worth-i Texas Motor Speedwayen rendezendő NASCAR-versenyhétvégével.
A Texas Motor Speedway elnöke, Eddie Gossage már korábban is is azt nyilatkozta, hogy hibát követ el ezzel a Forma-1, egy friss megszólalásában pedig nemes egyszerűséggel lehülyézte Bernie Ecclestone-t az időzítés miatt.
Lehülyézték az F1 urát 1
Lehülyézték az F1 urát 7


„Szerintem ez egyértelműen hülyeség. Senki sem nyer vele. A Forma-1 így akar odaszúrnia a NASCAR-nak. De nem mondhatnám, hogy meglepett a dolog, mert Bernie Ecclestone sok hülyeséget csinál. Ez nem valami okos lépés” – idézte Gossage-t az AP hírügynökség. 
„Ecclestone sajnos nem veszi észre, hogy ha az amerikai autósportról van szó, akkor ott egy 400 kilós gorilla, ami nem más, mint a NASCAR.” 
„52 hét van egy évben, tényleg ez volt az egyetlen hétvége, amikor a Forma-1 Austinba mehet? Na ne szórakozzunk már!” 
Gossage persze valószínűleg nem veszi figyelembe, hogy a mennyivel komplexebb az öt kontinensen zajló, globális bajnokság, a Forma-1 szervezése, logisztikája, mint a végig csak belföldön mozgó NASCAR-é. Ezzel érvel Ecclestone is.
„Van egy apró kis gondunk, ami náluk nincs: hat jumbo jettel mozgatjuk a felszerelésünket a világ körül, a lehető legésszerűbben kell megszerveznünk ezt. Hatékonynak kell lennünk, és bele kell kalkulálnunk az esetleges repülőtéri problémákat is. Adódhatnak dolgok, amikre ők nem is gondolnak.” 
Lehülyézték az F1 urát 8


„Az amerikai verseny előtt Oroszországban, Szocsiban leszünk. Sosem jártunk még ott, és onnan kell majd Austinba mennünk. Ezt talán még egyszerűbb, mint aztán Brazíliába bejutni, majd kijutni, hogy Abu-Dzabiba menjünk tovább. Hálát adhatnak, hogy nekik nem kell ilyesmivel foglalkozniuk!”
Az 2013-as év egyébként rávilágított, hogy az F1 közönsége nem sínyli meg, ha más nagy sportrendezvény is van a közelben: tavaly egy rangos egyetemi amerikaifoci-meccs zajlott Austinban, a verseny látogatottsága mégis szinte csak a statisztikai hibahatáron belül romlott.
Feltételezhető egyébként, hogy a Forma-1 és a NASCAR célközönsége nem is nagyon fedi egymást, emellett pedig az F1-nek (sajnos) nem létfontosságúak a tömött lelátók, ahogy ezt Kína, India, Korea vagy Bahrein is bizonyítja.