A 2014-es téli felkészülési időszakának utolsó tesztje a nem hozott különösebb meglepetéseket: a Mercedes-motoros autók vitték a prímet, a Ferrari kisebb problémákkal, de viszonylag eredményesen dolgozott, míg a renault-s csapatok, köztük a címvédő Red Bull, tovább szenvedtek.
Pedig a bajnoki alakulat számára biztatóan indult a nyitónap: Daniel Ricciardo délelőtt egész jól ment, hasonló folytatás mellett jó napot zárhattak volna, azonban kipufogónál észlelt túlmelegedési problémák miatt az RB10-es délután épp csak az utolsó percekre lépett pályára, az eredmény 39 kör.
„Ha a további három nap is úgy zajlik, mint az első, akkor a Red Bullnak az is gondot okoz majd, hogy az időmérőn a Q1-ből továbbjussanak. Ha valahogyan sikerül is a középmezőnybe vagy az élmezőnybe kerülniük, az autójuk legfeljebb fél versenytávot bír, szóval tényleg, ennyire komoly a helyzet!” – mondta a brit Sky Sports rutinos és elismert szakkommentátora, Ted Kravitz.
A leggyorsabb a Force Indiá-s Sergio Perez volt csütörtökön, igaz, eredménye nagyjából két másodperccel elmaradt Nico Rosberg múlt hétvégi csúcsától. A silverstone-i alakulat 105 körrel a nap egyik legaktívabbja is volt.
A legtöbb kilométert a második helyre kilenctizedes hátránnyal feliratkozott Williams futotta, Valtteri Bottas több mint két versenytávot (128 kör) húzott le a szahíri pályán. A grove-i csapat komoly aerodinamikai tesztprogramot vitt végig, és még versenyszimulációt is végzett.
A Ferrarinak problémás délelőttje volt, több kisebb hibával is küszködtek, de délután azért már Kimi Räikkönen is gyűjtötte a köröket, igaz, a nap az ő leállásával ért véget. A finn a hátsó egyenesen állt meg, az autó eltávolítása közben pedig le is intették a napot.
A Mercedes feltűnésmentesen tette a dolgát Nico Rosberggel (4. idő, 89 kör), a megtett táv tekintetében a McLarené lett az ezüst, az újonc Kevin Magnussen és a csapat a versenybeállításokon dolgozott, 109 kört hoztak össze.
A legmegbízhatóbb renault-s csapat a Toro Rosso volt, Danyiil Kvjat 56 kört hozott össze az STR9-essel, azonban a tempó még sehol sincs, a Marussia is gyorsabb volt náluk.
A Lotusnál nem akadt sok dolga Pastor Maldonadónak, a ma kipróbált új kipufogó problémája miatt csak 31 kört ment – holnapra visszaszerelik a korábbi, bevált specifikációt.
A Caterham számára alakult a legrosszabbul a csütörtök: hét másodperces hátrány, mindössze 19 kört. Kobajasi Kamui lassan tényleg komolyan elgondolkodhat a GP2-es autóba való átülésen…
Teszt, Bahrein, 2014.02.27.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | S. Perez | Force India-Mercedes | 1:35,290 | 105 |
2. | V. Bottas | Williams-Mercedes | 1:36,184 | 128 |
3. | K. Räikkönen | Ferrari | 1:36,432 | 44 |
4. | N. Rosberg | Mercedes AMG | 1:36,624 | 89 |
5. | A. Sutil | Sauber-Ferrari | 1:37,700 | 89 |
6. | K. Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:37,825 | 109 |
7. | D. Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:37,908 | 39 |
8. | M. Chilton | Marussia-Ferrari | 1:38,610 | 44 |
9. | D. Kvjat | Toro Rosso-Renault | 1:39,242 | 56 |
10. | P. Maldonado | Lotus-Renault | 1:40,599 | 31 |
11. | K. Kobajasi | Caterham-Renault | 1:42,285 | 19 |