A Forma-1-ben idén bevezetett 1,6 literes turbós V6-os motorok, és a hozzájuk kapcsolódó hibrid komponens, az ERS és annak akkumulátorai minden korábbinál több hibalehetőséget rejtenek, teljes erőforrás összetettsége miatt pedig már a probléma azonosítása is hosszú időt vesz igénybe, nem beszélve a javításról.
A Ferrari technikai főnöke, Pat Fry pár napja megduplázódott javítási időről beszélt, de spanyol Marca F1-es szakírója, Marco Canseco még sötétebb képet fest, négyszeres időt említ, ami azt jelenti, hogy egy, a szombati edzésen jelentkező hiba akár el is lehetetlenítheti az időmérőn való részvételt.
„A javítási munkák négyszeresre nőttek. Míg korábban egy óráig tartott a sebességváltó kicserélése, ma már négy óráról van szó. A motor esetén akár hét óráról beszélhetünk” – írta.
A Toro Rosso egyik szerelője így beszélt a Marcának: „Az a gond, hogy az új erőforrásoknál minden milliméterre van beépítve. Ha egy hibás szenzor miatt, óvatosságból állítjuk le az autót, akkor is szét kell szedni a fél motort. Nagyon bonyolult a hozzáférés.”