A 2014-es téli Forma-1-es tesztek eddig kilenc napja alapján egyértelmű, hogy a három motorszállító közül a Renault-nak sikerült a legrosszabbul az új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrások fejlesztése.
A francia gyártó a lemaradást nagy kapkodással kívánja behozni, hiszen az új motorok fejlesztési időszaka elvileg ma zárul, az idén használandó erőforrások pontos specifikációit február 28-án kell leadni a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA).
A Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin csütörtökön azt állította, hogy nem aggódnak a homologációs határidő miatt, készen állnak a dokumentumok leadására, azonban a német Auto Motor und Sport híre alapján a szakember nem volt épp őszinte.
A lap úgy tudja, hogy az F1 szabályait alkotó Stratégiai Munkacsoport mai, bahreini értekezletén a határidő kitolása lesz az egyik fő téma, a halasztást pedig épp a Renault kérte.
A siker nem kizárt, hiszen a meghosszabbított fejlesztési időszak akár a Mercedesnek és a Ferrarinak is jól jöhet, de ha ők nem is kérnek ebből, a Stratégiai Munkacsoport szavazatarányai miatt – hat csapat egy-egy szavazattal, valamint az FOM (gyakorlatilag Bernie Ecclestone) és az FIA (gyakorlatilag az elnök, Jean Todt) hat-hat vokssal -, az erőviszonyok kiegyenlítése, a bajnokság izgalmasabbá tétele lehet a diadalmaskodó szempont, ha Ecclestone és Todt így látja jónak.