A Red Bull egyszerűen nem tud kimászni a gödörből: a 2014-es téli tesztelés utolsó előtti napján az autó egy teljes kört sem tudott megtenni délelőtt. Vettel előbb négy kanyarig jutott, mielőtt leállt volna az RB10-essel, majd amikor háromnegyed órányi szerelést követően újra kigurult, csak a bokszutca végéig ért, ott robbant le.
A brit Sky Sports a csapatfőnökkel, Christian Hornerrel készített interjút.
Mik a tervek mára és holnapra?
Christian Horner: Nos, nyilván ez az utolsó lehetőség, hogy Melbourne előtt ellenőrizzük néhány komponens megbízhatóságát, szóval fontos két nap jön, nem csak nekünk, de minden csapat számára.”
Daniel Ricciardo tegnap egy hosszabb etapot is ment, az eddigi leghosszabbat – a hét vége előtt még lehetséges lesz egy teljes versenyszimuláció?
CH: Már csak két napunk van. Danielnek egész pozitív napja volt, ment hosszabb és rövidebb etapokat is, ez az előrelépés pedig lehetővé tette, hogy végre a teljesítménnyel is foglalkozzunk egy kicsit. Bőven van még dolgunk, egyértelműen hátrányban vagyunk, de keményen dolgozunk a felzárkózáson.
Mekkora lemaradásban van a Red Bull?
CH: Tíz tesztnap volt, szóval azt mondanám, hogy olyan tíz nap a lemaradásunk.
Nyilván frusztráló helyzet, tegnap arról is lehetett hallani, hogy Vettel kiborult. Tényleg megtörtént ez, vagy elhangzott akármi is?
CH: Ez egy teljes marhaság, fogalmam sincs, honnan szedték. Sebastian rendben van, megérti, hogy vannak problémák, és igyekszik minden lehető módon segíteni a csapatot. Egyetlen feszültebb megszólalás, egyetlen elégedetlen hang sem volt, egyszerűn ő is hajt, teljes mértékben bízik a csapatban.
A paddockban az a közvélekedés, hogy aki képes lesz Melbourne-ben eljutni a célig, annak gyakorlatilag garantált a pontszerzés – ön is így véli?
CH: Igen. Azt hiszem, a megbízhatóság minden csapatnál komoly kérdés, és nagy kihívást jelent majd Melbourne-ben. Némelyik csapat felkészültebb, mint mások, de hosszú lesz a szezon!
Milyen eredménnyel szeretnének távozni vasárnap este Bahreinből?
CH: Azt hiszem, ha sikerül értelmes programot végigvinnünk ma és holnap, akkor legalább adataink lesznek Melbourne-re. A szezonnyitóig azért még van két hét. Egyszerűen jó lenne még két olyan nap, mint pénteken volt.
Hallani olyasmikről, hogy a Red Bull egy B autóval készül az európai szakasz kezdetére. Igaz ez, vagy teljesen alaptalan?
CH: Fogalmam sincs, ez honnan jött. Frissítjük majd az autót, ahogy minden évben szoktuk, de ez minden egyes futamra, az egész évre igaz, nem csak az európai szakaszra. Csodafegyver nincs, minden a mérnöki munkán múlik.