A tavalyi idény során sok szó esett arról, hogy előfordulhat, hogy a három motorgyártó egyike alaposan mellényúl majd a 2014-ben érkező új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokkal. Az idei téli tesztek alapján az elmúlt négy évben a Red Bull-lal taroló Renault-nak jutott ez a sors, és a francia gyártó még a háromszor négy napos felkészülési időszakot követően is bajban van. Annyira, hogy cáfolni sincs értelme.
A Renault Sport F1 második embere, Rob White így értékelt a bahreini tesztelést követően:
„Az Ausztrál Nagydíjat megelőző utolsó teszt célja a lemaradás behozása és a szezonnyitóra való felkészülés volt. Szerettük volna, ha mind a négy partnercsapatunk normálisan, rögtönzés, kapkodás nélkül, felkészülten futhat neki a versenyhétvégének. Pozitívum, hogy mindenből sikerült egy kicsi, volt kvalifikációs szimuláció, rajtszimuláció és versenytáv is, és tényleg előrébb léptünk. Sikerült javítanunk a korábban felmerült problémákat. A további futás viszont további problémákat is felszínre hozott, amik megzavarták a tesztelést, és egyelőre megoldatlanok, ami elkeserítő a négy csapatunk számára.”
„A leállásokat tekintve azt láttuk, hogy apró meghibásodások is komoly problémákká fajulhattak, és komoly kieséseket okoztak. Ez jól példázza az erőforrásunk éretlenségét, egyszerűen még biztonságosan körbeérő üzemmódunk sincs, aki ilyenkor azért már kellene. Emiatt aztán kis hibák is jelentős leállást hoznak. Úgy reméljük, hogy később sikerül ezeket kézben tartani, és a kis dolgokból nem lesznek nagy hibák. De az erőforrás csiszolatlansága egyelőre a nyomatékátvitelben és a motor vezethetőségében is jelentkezik, ami megnehezíti a pilóták dolgát abban, hogy kihozzák az autóból maximumot.”
White elmondta, hogy a bahreini tanulságok alapján sikerült közelebb hozni a motor viselkedését a gyári tesztpadon szerzett adatokhoz, valamelyest növelték az erőforrás teljesítményét, és az alrendszerek megbízhatóságát is. A nem egész két hét múlva következő melbourne-i verseny persze így is nagy falat lesz.
„Mostantól Melbourne-ig még jó néhány dolgot rendeznünk kell. Át kell tekintenünk az összes begyűjtött adatot, hogy a Renault-motorok a lehető legjobb kezdőpontról induljanak. Másodsorban javítanunk kell a pilóták által érzékelt nyomatékon, ehhez tesztpados és szimulátoros munka, majd pályás ellenőrzés kell. Harmadsorban ott lesz a logisztikai kihívás, hogy időben eljuttassuk a versenymotorokat Ausztráliába, de ez már most is folyik, a jövő hétre kész is lesz.”
A lemaradás ellenére a Renault múlt pénteken leadta az erőforrásai végleges specifikációját, állítja White: „Igen, az erőforrást illető dokumentumokat a szabályzatban meghatározott határidőnek megfelelően átadtuk az FIA-nak.”
A Renault-nál fentiekkel együtt komoly aggodalmakkal várják az idény első versenyét.
„Melbourne ideges hétvége lesz! Hatalmas megkönnyebbülés lenne, ha csapatonként mindkét autónk minden edzésen és a versenyen körbeérne. Remélem, hogy képesek leszünk támogatni a partnereinket és a pilótáknak lehetősége lesz kiaknázni az autók képességeit és értékelhető eredményt érhetnek el!”