Kimi Räikkönen két év szünet, majd két lotusos idény után tért vissza 2007-09 közötti csapatához, a Ferrarihoz. A finn pilóta számára elfogadhatóan alakult a téli tesztelés, a korábbi eredményei alapján pedig a jövő hétvégi Ausztrál nagydíj egyik esélyeseként érkezik.
Räikkönen 2007-es, bajnoki idénye kezdetén rögtön megnyerte első ferraris futamát, amellyel olyan nevek mellé iratkozott fel, mint Juan Manuel Fangio, Mario Andretti és Nigel Mansell, valamint a mutatványt 2010-ben megismétlő Fernando Alonso, aki idén a csapattársa is lesz.
Fotó: Europress
Räikkönen első nekifutásra nyert a Ferrarival Fotó: Europress

Räikkönen első nekifutásra nyert a Ferrarival Fotó: Europress

Räikkönen első nekifutásra nyert a Ferrarival Fotó: Europress


„Nagyon is jól emlékszem az első ferraris győzelmemre, nem is kezdődhetett volna jobban a hetedik F1-es szezonom, mint egy pole-ból megszerzett biztos győzelemmel. Mindig élvezem, ha győzök, annál nincs jobb. Tavaly is sikerült nyernem, ami azért sokakat meglepett, mert 2007-te ellentétben a Lotusszal nem voltunk favoritok. Ha össze kellene hasonlítanom a két győzelmet, a tavalyi, második talán egy kicsit még kedvesebb számomra, ugyanis a tesztelés alapján nagyobb elégtétel volt” – mondta a finn visszatekintve.
„Ausztrália nagyszerű helyszín a kezdéshez. Melbourne csodálatos város, és nekünk, európaiaknak mindig különleges a világ ennyire távoli részébe utazni. Csak az időjárás nem mindig olyan csodálatos – mindössze egy olyan hétvégére emlékszem, amikor végig napos volt az idő. Természetesen mindig inkább meleg és száraz körülményeket szeretnék, idén pedig főképp, hiszen a vadonatúj autón nagyon sok műszaki részletet kell még kiismernünk.”
Tavaly meglepetést okozva győzött a Lotusszal Fotó: Europress

Tavaly meglepetést okozva győzött a Lotusszal Fotó: Europress

Tavaly meglepetést okozva győzött a Lotusszal Fotó: Europress


Räikkönen szerdán a Ferrari szimulátorán vezetett is az Albert Parkban – így beszélt a pályáról és a kilátásokról:
„A pálya nem túl bonyolult, utcai és állandó versenypálya hibridje, a hétvége pedig jól szervezett. Nyilván ha az autó balansza nincs rendben, az eléggé megkeserítheti az életünket, ugyanis nagyon sok időt lehet veszíteni ezzel. Ha esik, akkor a pálya nagyon-nagyon csúszós tud lenni, a felfestések különösen durvák.”
 
„A jósolgatás sosem volt jellemző rám, idén pedig még kevesebb alapja van. Vadonatúj autókkal megyünk Ausztráliába, szerintem teljesen nyitott minden, bári megtörténhet. Keményen dolgoztunk Maranellóban, az F14 T pedig jó autónak tűnik, de majd a pályán derül ki, ki a leggyorsabb. Majd akkor látjuk, amikor nekiállunk körözni, vagy legalábbis akkor kapunk valami kezdeti képet.”