A 2014-es Forma-1-es autók komplexitása már-már nagyságrendileg különbözik a tavalyig használtakétól az új, 1,6 turbós V6-os motorok és a hozzájuk kapcsolódó hibrid komponens, az ERS akkumulátorai és elektronikája miatt.
A még gyermekbetegségeikkel küzdő rendszerek miatt a téli teszteken még a legmegbízhatóbb autók esetében is előfordultak többórás szerelések, amik a versenyhétvégéken akár a csapat részvételét is ellehetetlenítik az időmérőn vagy a futamon.
F1: A garázsban maradnak az autók? 1
F1: A garázsban maradnak az autók? 5


„A teszteken napi 24 órában dolgoztunk állandó műszakokban, hogy az autó menetkész legyen, de Melbourne-ben a szabályok miatt már sokkal korlátozottabb lesz, hogy mit csinálhatunk és mennyi ideig dolgozhatunk. Óriási mértékben nőtt az autók összetettsége, már az alkatrészek cseréje, az autó összerakása is hatalmas feladat Melbourne előtt” – mondja a Ferrari technikai főnöke, Pat Fry.
„Ezelőtt elképesztő szintre jutott a Forma-1-es autók megbízhatósága, de idén egyszerűen a komplexitásuk miatt komoly kihívás elé kerül majd, különösen az időmérőn és a versenyen.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2014-re lazított a korábbi korlátozáson, idén kettő helyett már hat alkalommal kérhetnek a csapatok felmentést a kötelező éjszakai takarodó alól, igaz, a hat túlórázási lehetőséget csak hat külön versenyhétvégén használhatják el – jó néhányan valószínűleg rögtön az első haton.
Bármennyi autó is tudjon elrajtolni, az F1-ben általános vélemény szerint jó, ha a mezőny fele teljesíteni tudja majd a hétvégi szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, de van olyan, aki szerint az is előfordulhat, hogy akár senki nem jut majd el a kockás zászlóig