A téli tesztidőszak a Red Bull mellett a Lotusnak sült el legrosszabbul, az enstone-i csapat – miután kihagyta az első, jerezi alkalmat -, csak küszködött Bahreinben, naponta harmincegykét körnél tovább nem jutottak. Náluk is főképp a Renault-motor problémái okozták a gondokat.
A tavaly rendszeres dobogós szereplő Romain Grosjea idén álmodni sem mer arról, hogy a csapat megismételje Kimi Räikkönen tavalyi melbourne-i győzelmét.
„Nem vagyunk kellemes helyzetben, de azért még nincs game over. Számunkra a hétvége a pályán töltött idő maximalizálásáról szól majd, a cél, hogy be tudjuk fejezni a futamot, lehetőleg minél jobb eredménnyel” – mondta.
A tavalyi év során pénzügyileg vergődő csapat az elmúlt 10 hónapban számos embert veszített, Kimi Räikkönen, a technikai főnök James Allison, más mérnökök, és végül a főnök, Eric Boullier is elhagyta Enstone-t ahol most aztán igen fenyegető, hogy még az autó sem versenyképes. A jelenlegi technikai igazgató, Nick Chester is csak megerősíteni tudja Grosjean szavait, az elején csak a túlélés és a tapasztalatgyűjtés lesz a cél.
„A téli tesztek miatt elég keserűek vagyunk. Ahogy Bahreinben láthattuk, nagyon sok munka lesz még az erőforrással, mire összhangban tud működni az autóval. Konrkétan fogalmazva: sokkal rosszabb helyzetből indulunk, mint szerettük volna. Úgy gondolom, az első két verseny óriási kihívást jelent majd számunkra, azonban azon is múlnak majd a dolgok, hogy a Renault milyen megoldásokkal áll majd elő.”
„A nagyon kis futásteljesítmény miatt sajnos jócskán akadhatunk még új hibákra, amik erősen ronthatják a megbízhatóságot az első pár futamon. A célunk, hogy be tudjunk futni a versenyen. Mivel nagyon keveset mentünk még, nehéz megbecsülni a teljesítményünket.”
Chester azért hozzátette, hogy a duplaagyarú E22-es az elég jól azonosítható hibák kijavítása után versenyképes lehet.
Grosjean mellett a Lotus idén a Williamstől átigazolt Pastor Maldonadót indítja, aki az eddigi nehézségek ellenére is „élete legjobb döntésének” nevezte a váltást pár napja.