A világ vezető sport-piackutatója, a Repucom egy friss tanulmányában a Forma-1-es versenyzők ismertségét, eladhatóságát vizsgálta, arra jutottak, hogy a legnagyobb név jelenleg Fernando Alonso.
A Repucom több szempontot, például a vizsgált személyek kedveltségét, befolyását, divatdiktátori potenciálját és bizalmi tőkéjét vizsgálva állította össze a listát, amelyen Alonso mellett a mercedeses Lewis Hamilton, valamint az idén már a Williamsben ülő Felipe Massa is megelőzi az elmúlt négy évben győző címvédőt, Sebastian Vettelt.
Alonso globális ismertsége 71,14 %, Hamiltont az emberek 64,91, Massát 60,98 százaléka ismeri világszerte. Hazai pályán Massa a király, Brazíliában 99,2 százalékos ismertségnek örvend, Alonso 98,35 százalékkal szerepel Spanyolországban, míg Vettelt az emberek 97,58 ismeri hazájában, Németországban.
Alonso globális elsőségében több szempont is szerepet játszik, például az is, hogy a Forma-1 leginkább kedvelt csapatánál a Ferrarinál versenyez – a felmérés szerint a maranellói alakulat iránt az F1-es nézők 59 százaléka tanúsít érdeklődést. A kétszeres világbajnok a sajtó és a rajongók körében is kedvelt figura, ellentétben például Vettellel, akinek dominanciája, és tavalyi malajziai húzása cseppet sem tett jót ilyen szempontból.
„Egyeseket meglephet, hogy globálisan Sebastian Vettel nem ért el olyan értékeket, mint Alonso, Hamilton vagy Massa. Alonso elsőségében nagy szerepet játszik, hogy több globális (szponzori) szerződése is van, valamint komoly tényező a Ferrari brandje is” – magyarázta a Repucom motorsportért felelős alelnöke, Nigel Geach.
Az öt legeladhatóbb F1-pilóta (globális „celebritás”-érték – globális ismertség)
1. Fernando Alonso 70,57 – 71,14 %
2. Lewis Hamilton 64,91 – 63,65 %
3. Felipe Massa 60,98 – 58,14 %
4. Sebastian Vettel 60,64 – 54,30 %
5. Kimi Räikkönen 59,98 – 56,40 %