A hétvégi Ausztrál Nagydíjon először mutatkoznak be a Pirelli új F1-es keverékei, amelyek nagy általánosságban keményebbek és tartósabbak a tavalyiaknál. Melbourne-ben a közepes és a lágy keveréket használhatják a csapatok, a Pirelli szerint ezek passzolnak leginkább a városi pályához.
A pálya tapadása alapvetően alacsony, többnyire csúszós is, a versenyzőknek figyelniük kell a kerekek kipörgésére. Több kemény féktáv is akad, egyes helyeken az 5g-t is eléri a versenyzőket érő terhelés fékezés közben. A Pirelli szerint a teszteken jelentősen csökkent a szemcsésedés mértéke, a törmelékek pedig szinte teljesen eltűntek, holott az autók veszítetettek a leszorítóerejükből.
A bal hátsó kerék kapja a legnagyobb terhelést Melbourne-ben, tíz jobb és hat bal kanyarból áll a pálya. „A modern Forma-1-ben az idei jelenti a legradikálisabb szabályváltozást, ennek megfelelően teljesen új gumikat kellett készítenünk” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. „Az előszezoni tesztek jól mutatták, hogy mekkora kihívást jelentenek az új szabályok mindenkinek, mi igyekeztünk keményebb és tartósabb, de a tavalyihoz hasonló teljesítményű gumikat készíteni.”
„Továbbra is két-három kiállást várunk Melbourne-ben, pontosabb prognózist a szabadedzések után tudunk adni. Az év első versenyének eredménye mindig megjósolhatatlan, de most még inkább ez a helyzet.”