Bernie Ecclestone a legkevésbé sem rajong az új, 2014-es Forma-1-ért. Az angol kisember kezdettől fogva ellenezte az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok bevezetését, és hangot – vagy legalábbis a hangerőt – illető aggodalmai be is igazolódtak az Ausztrál Nagydíjon.
A szezonnyitó után az F1-esek új hangja mellett a másik fő téma a 2. helyen beérő hazai kedvenc, a Red Bull-os Daniel Ricciardo kizárása – a pilótát a Nemzetközi Automobil Szövetség öt órával a verseny után diszkvalifikálta, ugyanis a Red Bullnál az FIA többszöri figyelmeztetése ellenére sem voltak hajlandóak tartani magukat a szövetség által hitelesített üzemanyagátfolyás-mérő adataihoz, így túllépték a 100 kg/órás limitet.
Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Ecclestone emiatt is fel van háborodva:
„Szerintem ez az egész szabály egy vicc. Ez itt nem tartóssági verseny. Ha a futam közben elhasználható üzemanyag-mennyiséget már szabályozzák (100 kg/óra – a szerk.), akkor semmi szükség arra, hogy azt is megmondják, mennyi üzemanyaggal lehet rajtolni (100 kg – a szerk.)! Ha valaki túl sokat használ, akkor úgyis kifogy. Szerintem ez ilyen egyszerű, ha meg nem, akkor ilyen egyszerűnek kellene lennie!” – idézte a brit Mirror.
Az F1 ura újabb tirádát vágott ki a motorokkal kapcsolatban:
„Az lett volna a legjobb, ha eleve nem is jön ez az új motor. A Forma-1 nem tartóssági bajnokság, arra ott van a Le Mans. Mi itt szórakozást akarunk nyújtani – a nézők nagy részének amúgy is halvány fogalma sincs a motorokról. Ha tavaly megkérdeztük volna a lelátókon, hogy hány henger van a motorokban, vajon hányan tudták volna? A nézők nem tudják és nem is érdekli őket. Versenyt akarnak látni, nem műszaki eredményeket. A közönségnek megfelelt a tavalyi motor is, semmi szükség nem volt a változtatásra.”