Az Ausztrál Nagydíj versenybírói a futam után öt órával kizárták a 2. helyen célba ért Daniel Riciardót, az ausztrál ugyanis „következetesen” túllépte az idénre bevezetett 100 kg/órás fogyasztási limitet, mert a Red Bull nem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által hitelesített szenzort használta.
A Red Bull szerint az FIA szenzora megbízhatatlan volt, így a saját méréseikre kellett hagyatkozniuk, biztosak benne, hogy nem lépték túl a korlátot, fellebbeznek.
Fotó: Europress
F1: Mindenki tudott a szenzorproblémáról 89


Sok jóindulatra viszont nem számíthatnak, ugyanis az egész új motoros témakört utáló Bernie Ecclestone-on kívül senki nem áll mellettük, a Ferrari és a Mercedes is jelezte már, hogy bíznak az FIA-ban, míg a szenzor gyártója, a Gill Sensors közleményben tudatta, hogy az Ausztrál Nagydíj után is bírják a feügyelőszervezet bizalmát, pozitív visszajelzéseket kaptak.
A McLaren főnöke, Eric Boullier szerint is világos volt a helyzet, a Red Bullnak nem kellett volna önfejűsködnie.
„Egyértelműen igen korán felmerült, hogy van egy kis gond a szenzorok pontosságával, de január eleje óta az FIA-val közösen dolgoztunk is azon, hogy a lehető legjobban megértsük és javítsuk a rendszert. Minden csapatot szívesen láttak a közös munkában” – mondta a francia szakember.
„Az FIA végül a második bahreini teszten tisztázta, hogy egyértelműen a szenzorok alapján kell mérni a fogyasztást, így mindenki tudta, hogy egy kis ráhagyással kell majd dolgozni, az eltérés miatt óvatosnak kell majd lenni az átfolyással. Mi végül egész hétvégén szabályosak is voltunk, mint ahogy a legtöbb csapat.”
Boullier a Red Bull konkrét esetét nem kívánta kommentálni: „Hogy őszinte legyek, épp elég feladat számunkra, hogy mi magunk a szabályoknak megfelelően tegyük a dolgunkat. Az ügy csak az FIA-ra és a Red Bullra tartozik, én erről nem kívánok beszélni.”