A 2014-es Forma-1-es szezon előre leginkább elutasított újítása egyértelműen az, hogy a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon dupla annyi pontot osztanak majd, hogy ezzel egészen a végéig nyitva maradhasson a világbajnoki küzdelem.
1998 és ’99 bajnoka, Mika Häkkinen is az ellenzők táborát gyarapítja:
Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


„Tíz évig versenyeztem a Forma-1-ben, kétszer megnyertem a bajnokságot. Mindkét esetben az utolsó nagydíjon dőlt el a cím sorsa. Első alkalommal Michael Schumacherrel csatáztam, és a szezonzáró előtt csak három pont a különbség. Az új pontrendszer viszont katasztrofális lehet – én például nem lettem volna bajnok miatta. Szerintem nem egy ragyogó ötlet, egyáltalán nem jó” – mondta az egykori Lotus- és McLaren-versenyző. 
A duplapontos módosítás mellé a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj tapasztalatai alapján gyorsan felzárkóztak az új, 1,6 literes turbós V6-os motorok is, amelyek hangja, főleg hangereje sehol sincs az F1-ben korábban megszokotthoz képest. Häkkinen felemásan tekint az új motorokra:
„A hang tényleg nem olyan erős, mint régen. Hallottam V12-eseket, V10-eseket, V8-asokat is, most azonban radikálisan csökkent a hangerő. Valóban más, de a Forma-1 sosem áll egy helyben. Sok szempontot kellett figyelembe venni, többek között a környezeti szempontokat is, szóval érthető a lépés. A hang is egy tényező, arra is kell gondolni, de a tévén keresztül nem számít olyan sokat.”