A siralmas téli tesztidőszak után Daniel Ricciardo melbourne-i 2. helyével kisebb csodát produkáló Red Bull rögtön a szezonnyitó után botrányba keveredett, hiszen az ausztrál pilótát utólag kizárták, amiért az autója túllépte a megengedett fogyasztási limitet.
A csapat fellebbezett a büntetés ellen, szerintük tartották magukat a limithez, és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szenzora volt hibás, egészen méltánytalannak érzik az eljárást.
Erre figyelmeztetett a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz is, aki jelezte, hogy ha így bánnak velük, talán még az F1-es részvételt is átgondolhatják.
F1: A Red Bull nem nyel le akármit 1
F1: A Red Bull nem nyel le akármit 7


„Az a helyzet, hogy az FIA szenzora már a téli tesztektől kezdve hamis adatokat adott. Bizonyítani tudjuk, hogy nem léptük túl a limitet” – mondta az osztrák Kuriernak, utalva az április 14-i fellebbviteli tárgyalásra.
„Az F1-es szereplés tekintetében nem is az üzleti megtérülés a legfontosabb számunkra, inkább a sportérték, a befolyás és az ilyesmik. Mindegyiket elértük már, de úgy látjuk, hogy van egy bizonyos határ azt illetően, hogy mit nyelünk le.”
Az osztrák milliárdos általánosságban is beszélt az új F1-ről, neki sem tetszik a halk, üzemanyag-spórolós turbókorszak. 
„A Forma-1-nek meg kellene maradnia annak, ami mindig is volt: a csúcskategóriának. Az F1 nem arról szól, hogy új fogyasztási rekordokat állítsunk be, vagy hogy a versenyen suttogva is lehessen beszélgetni, és a fő show-elem a gumik csikorgásának hangja legyen!”
„Azt is abszurdnak tartom, hogy idén egy másodperccel lassabbak vagyunk, mint tavaly, az utánpótlás-széria, a GP2 pedig majdnem olyan gyors, mint az F1, méghozzá a költségek töredékéből.”
Mateschitz a kiábrándultsága ellenére is azt ígéri, hogy az elmúlt négy szezonban mindent besöprő csapata nem adja fel a küzdelmet:
„A partnerünkkel, a Renault-val együtt éjt nappallá téve dolgozunk, a következő két-három hétben újabb nagy lépést teszünk majd előre. Még 18 futam van, vissza fogunk térni (az élre).”