A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírói az Ausztrál Nagydíj után kizárták a 2. helyen célba érő helyi sztárt, Daniel Ricciardót, ugyanis a Red Bull autója túllépte a megengedett 100 kg/órás fogyasztási limitet.
A Red Bull szerint az FIA hitelesített szenzora megbízhatatlan volt, ezért többszöri figyelmeztetés ellenére sem álltak át annak használatára, azonban saját méréseik alapján nem lépték túl a limitet, ezért fellebbeztek a büntetés ellen. Az ügyet tárgyalását április 14-én tárgyalják majd Párizsban.
A Marussia sportigazgatója, Greame Lowdon a brit Sky Sportsnak nyilatkozva arról beszélt, hogy igen veszélyes precedenst teremthet, ha a melbourne-i versenybírók döntését végül megsemmisítik és a Red Bullnak adnak igazat.
„Nagyon remélem, hogy nem így lesz, mert a nézők nem szeretik az ilyet” – válaszolta a kérdésre, hogy mi lesz, ha a Red Bulléhoz hasonló esetekben újabb utólagos kizárások következnek idén. „A nézők csak bekapcsolják a tévét, meg akarják nézni a versenyt és látni, hogy ki nyert, nem akarnak másnapig várni, hogy megtudják, ki győzött valójában, ki lett a második és így tovább. Szóval nagyon remélem, hogy nem lesznek ilyenek.”
„Természetesen az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága (ICA) a végső illetékes, megvan a megfelelő ügymenet. Én személy szerint úgy látom, hogy ha sikeres lenne a fellebbezés, akkor fellebbezési lavina indulhatna. Igen, az ICA a végső fórum, és valóban, az FIA műszaki ellenőreinek véleménye nem számít szabálynak, de úgy gondolom, hogy bizonyos dolgoknak világosnak kell lennie.”
„Ha a Red Bull úgy döntött, hogy figyelmen kívül hagyja az FIA iránymutatását, akkor biztosan csak azért tette, hogy gyorsabbak lehessenek – semmi más értelme nem lett volna. Ha aztán minden csapat így állna hozzá, akkor minden versenyeredmény a bíróságon dőlne el végül, pedig az ICA nem erre való, és ez a nézőknek, sőt mondhatjuk, hogy az egész sportágnak nem lenne jó.”
Lowdon szerint a jelenlegi, az FIA által kiadott, szabálynak nem minősülő műszaki irányelvek rendszere jól működik, kár lenne aláásni.
„Pontosan az ilyesmikre van ez a rendszer, az FIA véleményez. Mindig, mindenféle dologgal kapcsolatban így megy. Kikérjük Charlie Whiting véleményét, ő elmondja, és szerintem a közmegegyezés az, hogy a csapatok számára is hasznos ezeket a tanácsokat követni, még ha ténylegesen nem is képezik a műszaki szabályzat részét.”
„Szakvélemények, de ha elkezdjük figyelmen kívül hagyni ezeket a véleményeket és a bíróságon visszük őket, akkor végtelen bukdácsolásba kezd a sportág. Tudomásom szerint több csapat is kapott iránymutatást a fogyasztást illetően, és szerintem a többség követte is őket. A többség az FIA elképzelésének megfelelően inkább biztosra ment, hogy az autó szabályos legyen, márpedig ezt a sportszabályzat is előírja.”
„Mi magunk minden ilyen döntési helyzetben az FIA iránymutatásának megfelelően cselekedtünk.”