Bár a címvédő Sebastian Vettel a már az időmérőn megjelent motorproblémái miatt nem volt tényező a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, csapattársa, Daniel Ricciardo a 2. helyre kvalifikált, majd a versenyen is ott ért be (később persze kizárták), ami kisebb csodának számított a Red Bull katasztrofális téli tesztjei után.
Vettel a hétvégén következő Maláj Nagydíj előtt azt mondja, eléggé meglepődött Melbourne-ben, de örül a kellemes csalódásnak.
F1: Vettel nagyot nézett Melbourne-ben 1
F1: Vettel nagyot nézett Melbourne-ben 7


„Az eredményem (a kiesés – a szerk.) a legkevésbé sem volt meglepő – az viszont nagyon is meglepett, hogy milyen gyors az autó és hogy képesek vagyunk az élen küzdeni. Szóval megvan a potenciál” – idézte a Bild.
A négyszeres bajnok hangsúlyozta, hogy a pocsék első hétvége ellenére igen bizakodó: „Szóvl van okunk reménykedni, jó a hangulatom. Nem vagyok frusztrált, tényleg jó a kedvem. Tudtam, hogy nehéz lesz ez az idény, de minden szezonban vannak jobb és rosszabb időszakok. Ami az autót illeti, sokat kell még tanulnunk, de nincs okunk az elkeseredésre.”
Érdekes módon a csapatfőnök, Christian Horner a brit Autosportnak arról beszélt, hogy számára cseppet sem volt meglepő, hogy Melbourne-ben nem csak a mezőny végében szerencsétlenkedtek:
„Sosem hittük, hogy nem lehetünk az élen, és ezután is keményen küzdünk, hogy újra versenyképesek legyünk. Tudjuk, hogy alapjaiban jó az autónk. Azt is tudjuk, hogy vannak még megoldásra váró problémáink, amiket a Renault-val közösen dolgozva igyekszünk a leghamarabb kijavítani. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy támogassuk őket ebben.” 
F1: Vettel nagyot nézett Melbourne-ben 8


„Melbourne jelentette a legjobb alkalmat arra, hogy komolyan nekikezdhessünk a beállítási munkának és első ízben igazán meghajthassuk az autót.”
Horner szerint az elmúlt négy, sikerrel zárult idény alatt volt elég nehézségük, problémájuk ahhoz, hogy jól tudják kezelni a mostani nehéz helyzetet is.
„Szörnyű volt a tesztidőszakunk, de ha valaki képes gyorsan összeszedni magát, akkor azok mi vagyunk, ahogy ezt már korábban is bizonyítottuk. A kipufogókat érintő nagy szabályváltozás után a 2012-es idényünk is nehezen kezdődött, de akkor is összekaptuk magunkat.”
„A dominancia nem a mi hibánk volt. Rendben, elég jól belaktuk az előző szabályrendszert, és most várnak még ránk kihívások, de az új erőforrás tényleg teljesen új fejezetet nyitott, ezt tudtuk előre.”