Ahogy közismert, az Ausztrál Nagydíj leintése után jó öt órával a versenybírók kizárták a 2. helyen beérő Daniel Ricciardót, ugyanis álláspontjuk szerint a Red Bull autója túllépte a megengedett 100 kg/órás fogyasztási limitet.
A Red Bull azért került ebbe a helyzetbe, mert használhatatlanul megbízhatatlannak ítélték a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hitelesített átfolyásmérő szenzorát, helyette a saját számításaik alapján figyelték a fogyasztást.
Mivel annak pontosságáról meg vannak győződve, fellebbeztek is, azonban az ügyet csak április 14-én tárgyalják, addig két versenyhétvégét kell kihúzni.
A csapat nincs könnyű helyzetben, ugyanis az FIA-nál tisztázták, hogy a hétvégi Maláj Nagydíjon is ugyanúgy állnak hozzá a fogyasztásméréshez, mint két hete Melbourne-ben, azaz csakis a saját, homologált szenzoruk adatait fogadják majd el.
„Nem változtatunk, nem látunk okot rá” – szögezte le a műszaki főmegbízott, Charlie Whiting. „Mi bízunk a szenzor pontosságában. Természetesen az adatait összevetjük az injektorokéval, hogy ne legyen nagy eltérés, de az eddigi tapasztalataink alapján nincs is.”
A labda tehát a Red Bull térfelén van, nekik kell dönteniük, hogy az esetlegesen rossz szenzor miatt visszavesznek a teljesítményből vagy megkockáztatnak egy újabb büntetést. Csütörtökön a főnök, Christian Horner elég homályosan beszélt: „Még a verseny előtt konzultálunk (Charlie Whitinggal), ha előáll ez a helyzet. Aztán a versenyen majd meghozzuk a döntést.”
„Nem is tudom. Talán két szenzort kellene beépíteni, hogy azok adatait átlagolva csökkenthessük a pontatlan mérés kockázatát.”
A The Times úgy tudja, hogy a csapat Melbourne után öt vadonatúj szenzort vásárolt, darabját 19 ezer euróért (összesen 95 ezer euró, 30 millió Ft), de a német Auto Motor und Sport arról tudósít, hogy egy már az első szepangi edzésen megadta magát, Ricciardo autójába délutánra egy újabbat kellett szerelni.
„Ennyit a költségcsökkentésről” – kommentálta epésen a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko.