Míg a Red Bull csak az április 14-i tárgyaláson tudja majd meg, marad-e Daniel Ricciardo melbourne-i kizárása, vagy sikerül bebizonyítaniuk, hogy a hibás FIA-szenzor ellenére tartották magukat a 100 kg/órás fogyasztási limithez, most Szepangban is gondjaik vannak.
Daniel Ricciardónál már az első edzésen elromlott egy újabb FIA-s átfolyásmérő, és a csapatfőnök, Christian Horner azt állította, hogy tudomása szerint más csapatok is ugyanígy küszködnek, csak csendben vannak.
Horner péntek délután már az egész átfolyási korlátozás ejtését szorgalmazta:
„Jobb mérési módszer kellene, vagy teljesen ejteni kéne ezt és azt mondani, 100 kg van a versenyre, gazdálkodjatok vele! Ez lenne a legegyszerűbb megoldás az FIA és a csapatok számára is, az átfolyási korlátozás maradna az időmérőre, a versenyen úgysem pörgethetnénk a motort őrülten, hiszen ott a 100 kg-os limit.”
Az FIA szerint ilyesmiről szó sem lehet, ugyanis az átfolyási limit eltörlése veszélyhelyzeteket alakítana ki. Az erőforrások illetékese, Fabrice Lom így érvelt:
„A mérnökök mérnökök, szóval ha 100 kg jár a versenyre, akkor annyival próbálnak meg a leggyorsabbak lenni. Átfolyási korlát nélkül a leggyorsabb megoldás az, ha az egyenes elején adnak egy nagy löketet és utána elveszik a gázt. Így hatalmas, veszélyes sebességkülönbségek alakulnának ki az autók között, ez a vezetési stílus nem az F1-be való.”
„Sőt, szerintünk még Le Mans-ba se való az ilyen, annyira tartottunk az ilyen következményektől, hogy még a tartóssági szériában is bevezettük a korlátot.”