A Maláj Nagydíj esős időmérőjén három komolyabb incidens történt: az újonc MarcusEricsson a Q1-ben vágta falnak a Caterhamet, a Q2-ben a Toro Rosso újonca, Danyiil Kvjat ütközött Fernando Alonsóval, és szintén a második szakaszban a williamses Valtteri Bottas húzott rá ijesztően a Red Bull-os Daniel Ricciardóra.
Az utóbbi két esetet vizsgálat alá vonták, de úgy tűnik, hogy a Kvjat-Alosno balesetből nem lesz büntetés, már ha a stewardok ugyanazt hallják majd a kétszeres világbajnoktól, amit közvetlenül a kvalifikáció után nyilatkozott. A felfüggesztéscserét is túlélt spanyol nem háborgott.
„Azt hiszem, elég kaotikus volt ez az időmérő, mint esőben általában. Most mi magunk is hozzájárultunk ehhez a Toro Rossó-s incidenssel, szóval a sikerült még stresszesebbé tenni a kvalifikációt. A szerelők remek munkát végeztek, szerintem világcsúcs, hogy a felfüggesztést három perc alatt kicserélték és így folytathattam” – mondta, hozzátéve, hogy azért az ütközés után nem volt minden rendben.
„Az autó egészen furcsa volt, szerintem a kormánymű meggajdult az ütközéstől, ugyanis utána túl könnyű volt a jobbkanyarokban, balra pedig nagyon ellenállt, két kézzel is alig bírtam elfordítani. Nem volt könnyű menet, de sikerült körbemennem, a negyedik rajthellyel akár a dobogóra is gondolhatok holnap”
„Nem hibáztatom őt (Kvjatot), szerintem fifty-fifty volt, mert az az igazság, hogy én nem láttam őt, egyszerűen csak fordultam és éreztem az ütközést, de előtte egyáltalán nem láttam. A felvezetőkörön egy kicsit talán jobban kellene vigyázni, de azt hiszem, ez fifty-fifty volt, és szerencsésnek mondhatom magam, hogy ki tudtam menni újra. Úgy tudom, ő is folytatni tudta, úgyhogy minden oké.”
Alonso azt mondta, hogy az időmérős nehézségek után talán sosem mosolygott ennyire egy negyedik hely miatt.
Kvjat nem gyakorolt bűnbánatot, sőt inkább elnézően nyilatkozott Alonsóról:
„A látási viszonyok nagyon rosszak voltak, nem látott engem, rám húzott. Szerintem érthető, hogy nem vett észre, nagy volt a felvert víz.”
A bemutatkozó versenyén, Ausztráliában pontot szerző orosz amúgy magabiztosan értékelte az időmérőt is: „Kár, érte, hogy az utolsó pillanatban épp a csapattársam lökött ki a Q3-ból, de Jev ma gyorsabb volt, én túl konzervatív voltam az utolsó körömön. Meglehetett volna a Q3, de nem gond, a 11. rajthely is jó.”
A versenybírók végül a pilótákkal egyetértve szimpla versenybalesetnek ítélték az incidenst, egyik felet sem büntették.