Lewis Hamilton tripla sikerrel – pole, leggyorsabb kör, győzelem – nyerte meg a Mercedes számára a főszponzor miatt hazai versenynek számító Maláj Nagydíjat, a csapat dominanciáját pedig Nico Rosberg második helye tett teljessé Szepangban. A Mercedes gyári csapata közel 60 év után, az 1955-ös Olasz Nagydíj után ünnepelhet kettős győzelmet.
A címvédő Sebastian Vettel a harmadik helynek örülhetett, de a Red Bullnál messze nem volt teljes a boldogság. Daniel Ricciardo autójában megint elromlott az üzemanyagszenzor, majd egy elbaltázott kerékcsere után köröket veszített, büntetést kapott, leszakadt a szárnya, végül kiállt. A negyedik lehetett volna amúgy. Úgy tűnik, az ausztrál ifjonc megörökölte elődje, Mark Webber balszerencséjét.
A Ferrarinak is felemás versenye volt, Fernando Alonso a 4. lett, de Kimi Räikkönen egy rögtön a rajt után szerzett defekt miatt a mezőny végébe esett vissza, és csak a 12. helyig kapaszkodott a leintésig.
A Force Indiá-s Nico Hülkenberg egy 5. hellyel bizonyította újra a tehetségét, Jenson Button a 6., Kevin Magnussen 9. hellyel hozott pontokat a McLarennek. A Williamsnél balhé volt, Massát a végén csapattársa, Valtteri Bottas elengedésére utasították, de a Ferrarinál épp elégszer félreálló brazil nem engedett. Így is a 7-8. helyet hozták.
A Toro Rosso orosz újonca, Danyiil Kvjat Melbourne után második F1-es futamán is pontot szerzett, most 10. lett.
Így zajlott a verseny
Napos, száraz, meleg (32 C fok) időben indult a 2014-es Forma-1-es bajnokság második versenye, a Maláj Nagydíj.
Az első sorból a szombaton idei második pole-ját megszerző Lewis Hamilton és a címvédő, Sebastian Vettel várta, hogy a melbourne-i kiesések után most teljes versenyt futhasson. A Force Indiá-s Sergio Perez szoftveres hiba miatt nem tudta elkezdeni futamot.
Hamilton kiválóan startolt, de Nico Rosberg (3.) Vettel elé került, sőt csapattársa, Daniel Ricciardo is megelőzte a bajnokot. Hátul Jules Bianchi és Pastor Maldonado ütközött, de mindketten folytatni tudták.
A Ferrariknak nem sikerült túl fényesen a kezdés, Fernado Alonsót Nico Hülkenberg támadta az 5. helyért, míg Kimi Räikkönen bal hátsó defektet kapott, miközben a mclarenes újonccal, Kevin Magnussennel küzdött, a második körben a teljes mezőny elment mellette.
A 4. kör elején Vettel megelőzte Ricciardót, miközben a 8-9-10. helyen a két willimases, Felipe Massa és Valtteri Bottas birkózott Magnussennel.
Az 5. körben Hamilton 4 másodperccel vezetett, mögötte Rosberg, Vettel, Riciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Magnussen, Massa és Bottas haladt a top10-ben.
Miközben a 7. körben Maldonadót a csapat a verseny feladására utasította, a versenybírók az idén bevezetett, 5 másodperces stop&go büntetésre ítélték az első körös ütközésért.
A Red Bullnál újra beütött a krach, Ricciardo autójában felmondta a szolgálatot a hitelesített átfolyási szenzor, de a csapat az FIA-val előzetesen kidolgozott vészmegoldás alapján vitte a versenyt, árulta el a csapatfőnök.
A tervezett kerékcseréket Magnussen nyitotta a 10. körben, igaz, nem csak gumikat, hanem új orrkúpot is kapott. A dán újonc is megkapta a Bianchinak kiosztott 5 másodperces stop&gót a räikkönenes incidensért – nagyon rosszkor, ugyanis ha a bokszkiállása előtt jelentik be, akkor le is tölthette volna, így viszont egy teljes „bokszutcát” veszített, további 25 másodpercet.
Alonso a 12., Ricciardo a 13. körre cserélt, az ausztrál és a spanyol óriásit csatázott is, amikor a Red Bull-os visszatért a pályára – végül sikerült a Ferrari előtt maradnia. Utánuk Vettel, Rosberg, Hamilton is kint járt, a mezőnyt a még kint maradó Nico Hülkenberg vezette egy körig, mielőtt ő is cserélt volna a 17. körben.
A sorrend a kiállások első hulláma után Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Kvjat, Bottas volt a top10-ben. A williamses finn a 21. körben vette el a 9. helyet a Toro Rosso orosz újoncától.
Az élmezőny második tervezett kerékcsere-hullámát Alonso indította a 27. körben, utána Massa, Ricciardo, Vettel, Rosberg, Hamilton is kiment. Hülkenberg megint tovább maradt kint, valószínűleg két kiállásra játszott.
A 35. körben a sauberes Adrian Sutil az utolsó, hajtűkanyar kijáratánál állt le a pályán, szerencsére a belső ív szélén, nem okozott gondot. Két körrel később a csapattársa, Esteban Gutierrez a bokszba érve adta fel a futamot.
Közben Räikkönen jelezte, hogy a pálya hátsó részén esni kezdett.
20 körrel a vége előtt Hamilton 12 másodperccel vezetett, mögötte Rosberg, Vettel, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Bottas és Magnussen haladt a pontszerző helyeken.
Daniel Ricciardo futama a 41. körben omlott össze, amikor a harmadik kerékcseréjénél a bal elsőt nem rögzítették rendesen, a bokszutcában megállt, visszatolták, egy teljes kört kapott, pont az addig őt üldöző Fernando Alonso mögé ért ki. A versenybírók veszélyes kiengedésért vizsgálat alá is vonták az esetet.
Az ausztrálnak a következő körön a kerékvetőn leszakadt az első szárnya, elkezdte kivágni a jobb elsőt, mire visszaért a bokszba, újabb kört veszített. Végül megkapta a 10 másodperces stop&go büntetést is, totális katasztrófába fordult Ricciardo versenye.
Alonso még a 43. körben megejtette az utolsó tervezett kiállását, a kint maradó Hülkenberget kellett elkapnia a 4. helyért. Vettel és Rosberg az 51., Hamilton az 52. körig várt. Az 52. körben Ricciardo végleg kiállt.
A Ferrarik az utolsó öt körben indultak csatába, Alonso Hülkenbergt kezdte támadni, míg Räikkönen volt csapattársát, Romain Grosjeant kergette a 11. helyért.
Alonso az 53. kör elején futott neki, a célegyenes utáni kanyarkombinációban látványosan csatáztak, de a kétszeres bajnok végül keresztülfűzte magát.
Hátrébb, a Williamsnél szólították Massát, hogy engedje el a gyorsabb Bottast, de a brazil nem volt túl előzékeny – Szepang, csapatutasításos balhé, csak a szokásos.
Hamilton végül lazán futott be az első helyen, teljesítette, amiért érkezett, győzött a csapat hazai versenyén. Rosberg második helyet teljessé tette a sikert, míg Vettel a 3. hellyel bizonyította, hogy a Red Bullból még komoly ellenfél lehet idén.
A további pontokon Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Bottas, Magnussen és az egyre ígéretesebbnek látszó újonc, Kvjat osztozott.
Räikkönen a 12. maradt, míga Caterham hatalmas eredményt ért el a Kobajasi Kamui 13. helyével, ez még eldöntheti a konstruktőri sorrendet a Marussiával vívott csatában.
A világbajnokság a jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal folytatódik.
Maláj Nagydíj, Szepang, 2014.03.30.