A Red Bullnál egyértelműen frusztráltak a Renault motorjai miatt, úgy érzik, hogy a francia gyártó terméke miatt úszhat el a címvédés. Most a cég motorsportfőnöke, Helmut Marko panaszkodott egy sort.
A Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában arról beszélt, hogy amikor a téli tesztek során világossá vált, mennyire súlyosak a gondok, a Red Bull is belépett a fejlesztésbe: „A Red Bull, a Toro Rosso közösen kezdett dolgozni a Renault-val, hogy előrébb léphessünk.”
Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress


Marko ezután leszögezte, hogy a Renault-motor az egyetlen „beteg” darabja az RB10-esnek, Adrian Newey idei modellje amúgy még a Mercedesénél is erősebb lenne.
„Igen, jobb motorral megint az élen lennénk. De egyelőre 80 lóerős hátrányban vagyunk, így pedig lehetetlen.”
Az osztrák szakember azt is megkockáztatta, hogy ha műszakilag lehetséges lenne, akár rögtön más erőforrásra váltanának: „Abból kell dolgoznunk, amink van, ugyanis nem mondhatjuk, hogy oké, holnaptól akkor Mercedes-motort használunk – már ha egyáltalán adnának nekünk -, hiszen az autó a Renault erőforrása köré épült.”
Marko azt állította, hogy Szepangban a Red Bullnak vissza kellett állni az Ausztráliában használ motorvezérlő szoftverre, ugyanis a Renault frissítései „nem működtek”, de az egyenesbeli tempóhátrányuk megoldását nem várják ölbe tett kézzel a motorgyártótól.
„Mindent megpróbálunk, hogy a kanyarsebesség csökkenése nélkül javítsuk az egyenesbeli sebességet, és azt kell mondjam, haladunk is. Bahreinre újabb alkatrészeket hozunk a gyárból, és a Renault-nak is lesz egy újabb szoftverfrissítése.”