A Red Bullnál a téli tesztek óta folyamatosan és egyre frusztráltabban mutogattak a Renault-ra, mint a versenyképtelenségük fő okára. A csapat többször elmondta, hogy az autójuk önmagában kimondottan jól sikerült darab, csak a motor a „beteg” része – ahogy a motorsportfőnök, Helmut Marko fogalmazott vasárnap.
Már az idény előtt felröppent, hogy új motorpartnert keres a bajnokcsapat, úgy tudni, mostanra meg is találta. Természetesen a Renault helyett nem jöhet szóba a rivális Ferrari és főképp nem az idén nagyon is elérhetőnek látszó bajnoki címekre hajtó Mercedes, így a Red Bull érdekes húzásra készül.
A német Autosport und Motor és az osztrák Salzburger Klatsch is arról ír, hogy a címvédő alakulat már februárban tárgyalni kezdett a 2015-ben a McLaren partnereként visszatérő Hondával, azóta pedig jócskán felpörögtek az események, és még idén, valószínűleg a Spanyol Nagydíjra megkaphatják a japánok igen előrehaladott fejlesztési fázisban lévő 1,6 literes turbós V6-osát.
A német szaklap hangsúlyozza, hogy csak a belsőégésű motorról van szó, a hibrid komponenst, az ERS-t házon belül teszik hozzá Milton Keynesben.
Az ilyen váltás szinte példátlan a Forma-1-ben, de úgy tűnik, a Red Bullt meggyőzték a Hondától kapott adatok a megvalósíthatóságról, míg az energiaital-gyártó tud annyit fizetni, hogy a japánok már a McLaren előtt társuljanak egy másik csapattal. A Hondának természetesen tesztelési szempontból is óriási előny lesz egy majdnem teljes idényt végigcsinálni.
Az együttműködést segíti, hogy a Honda európai F1-es bázisa szintén Milton Keynesben, a Red Bull-központ szomszédságában van. A Honda angliai motorgyárában a már év eleje óta zajló beköltözés és felszerelés után ma, április 1-jén kezdték meg az érdemi munkát.
A Honda motorját április végére homologálhatja a Nemzetközi Automobil Szövetség, így az azután már pályára küldhető.