A Forma-1-be 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes V6-os motorok hangja a nézők tömegei, de még az F1-es szereplők egy részének is komoly kiábrándulást jelentett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, a verseny után azonnal felmerült – méghozzá a legmagasabb szinteken -, hogy változtatni kell.
Jó néhányan utaltak már rá persze, hogy ez nem egy egyszerű feladat, a Renault F1-es motorfőnöke, Remi Taffin pedig részletesen is elmagyarázta, hogy miért lehetetlen a dolog:
Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


„Két fő szempont adja a hangot. Az egyik a fordulatszám: 18 ezerről idén lementünk 12 ezer körülre” – mondta az Autosportnak. „Fontos hozzátenni, hogy a szabályok 15 ezres maximumról beszélnek, azonban a fogyasztási limit miatt, legyen szó Ferrari-, Mercedes- vagy Renault-motorról, a valós maximum csak 12 ezer, az egyenesek végén pedig csak 10-11 ezer.”  
„Ez hatalmas különbség a tavalyi 18 ezerhez képest, most vannak olyan lelátók, ahol csak 10 ezret hallanak a nézők.”
„A másik dolog a turbó. Ezzel bekerül egy alkatrész a kipufogógázok útjába, olyan ez, mintha párnát szorítanánk valakinek az arcára. Hangtompítóként működik. Ez a két tényező együttesen adja  a mostani eredményt.”
A szakember leszögezte, hogy a fordulatszám emelésével lehetne növelni a hangot, de a 100/kg órás fogyasztási megkötés útjában áll ennek. 
„Ha más hangot szeretnénk, emelni kell a fordulatszámot, de ennek nem sok értelme lenne, mert ezzel a fogyasztás is nőne, csökkenne a hatékonyság. A kipufogó kialakításával sem lehet semmit kezdeni, ugyanis minkét kimenet ugyanabba az egy végső kivezetőbe torkollik, miután a gáz áthaladt a turbón – szóval ez van.”