A Force Indiá-s Sergio Perez műszaki hiba miatt nem tudott elrajtolni a múlt vasárnapi Maláj Nagydíjon, így kívülről követhette végig a versenyt. Unta, mint bármelyik mezei néző.
„A malajziai futam szerintem igen unalmas volt. Unalmas futam volt, a Mercedes dominált, és a középmezőnyben sem történt semmi. Malajziában mondjuk – ha száraz a verseny – a gumikopás és a hűtési nehézségek miatt nehéz is közelről követni a másik autót.”
„Reméljük, hogy itt, Bahreinben jó versenyt láthatunk. Általában jó az itteni futam, az autókat is egyre jobban kiismerjük. A Forma-1 és a nézők érdekében is reméljük, hogy itt jobb lesz a show!”
A fő gondot idén az új motorok és a szabályok által előírt üzemanyag-spórolás jelentik, de Perez emlékeztet, hogy az alaposan csökkentett leszorítóerő is az izgalmas versenyzés ellen dolgozik.
„Bár a Pirelli most már tényleg igazán teherbíró keverékeket szállít, a kopási helyzet nem javult, mert (a kisebb leszorítóerő miatt) csúszkál az autó és így annyira elhasználódnak a gumik, mintha csak lágy keverékünk lenne. Így pedig nehéz egy másik autót követni. A kis leszorítóerővel nehéz (csatázni), eltérő stratégián kell lenni az előzéshez.”
„Nyilván így hibázni is könnyebb, de az üldözés közben a csúszkálással elkoptatott gumikon kell menni, és még a leszorítóerő is tovább csökken. Így aztán nehéz olyan valakit támadni, akinek hasonló a tempója.”
Eddig úgy tűnik, hogy a nagy akarásnak nyögés lett a vége: a 2014-es radikális szabályváltozások inkább rossz irányba vitték az F1-et, legalábbis ami az élvezeti tényezőt illeti.
Kimi Räikkönen nem ilyen részletesen, de szintén a versenyzés izgalommentességére panaszkodik, míg a címvédő Sebastian Vettel a múlt héten nemes egyszerűséggel szarnak titulálta az új, 1,6 literes turbós V6-os motorok hangját. A közönség által gyakorlatilag egyöntetűen elutasított duplapontos szezonzáróról pedig ne is beszéljünk.
Az F1 kulcsfigurái egyértelműen megijedtek egy kicsit, így hamarosan válságértekezletet tartanak majd a fejesek.