Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azt állítja, hogy Jean Todt FIA-elnök ígéretet tett neki a sokat kritizált új szabályok átgondolására. A Red Bull egyik kifogása, hogy Daniel Ricciardót túlságosan súlyosan büntették a szerelők bokszutcai hibája miatt, a tíz másodperces, versenyen letöltött büntetése mellett még tíz hellyel hátrébb is sorolták.

F1: Az FIA-elnök átgondolja az új szabályokat 1
F1: Az FIA-elnök átgondolja az új szabályokat 5


„Szegény Daniel, pedig ő aztán nem tett semmi rosszat” – indokolta Marko, hogy miért rossz a szabály. „Van egy egyéni és egy konstruktőri bajnokság. Tőlünk, a csapattól kellett volna pontokat levonni vagy kemény pénzbírságot adni. Bár az én szememben ez nem volt veszélyes kiengedés, mert Daniel azonnal megállt, amint észlelte, hogy lötyög a kerék.”

Marko szerint hiba volt továbbá ennyire alacsonyra építeni az új orrokat, mert több baleset is mutatta, hogy az autók egymás alá csúszhatnak. Sokan ezzel magyarázzák Esteban Gutierrez borulásának okát is, aki Bahreinben Pastor Maldonadóval ütközött össze.

„Sajnos, ezen idén már nem tudunk változtatni, de jövőre a lehető leggyorsabban kell reagálnunk. Ezzel együtt talán az orrokat is szebbé tudjuk tenni. Todtnak is megvan a maga véleménye a különböző problémákról, azt ígérte, hogy átgondolja a felvetéseinket.”

Todt elmélkedik egy sort a duplapontos szezonzárón is, az elnök szerint át kell gondolni a szabályt, ha a nézőknek nem tetszik. A téma egyszer már felmerült az idén a stratégiai munkacsoport ülésén, akkor azonban nem kapott egyhangú támogatást a csapatoktól a szabály visszavonása.

„Egyhangú támogatásra van szükség, ha felül akarjuk vizsgálni ezt az ügyet” – mondta Todt. „Ha nincs egyhangú támogatás, nem lehet változtatni sem. Volt egy stratégiai ülésünk, és rákérdeztem, hogy akarunk-e változtatást. A válasz nem volt, de felesleges kérdezni, nem fogom elmondani, ki mondott nemet és ki igent.”

„Személy szerint meglepődtem, hogy ennyi érzelmet váltott ki ez az ügy, nem érzem úgy, hogy ez nagy változás lenne az F1-ben. De figyelnünk kell a reakciókra, és adott esetben reagálnunk rájuk.”

Niki Lauda szerint őrültség volt a dupla pontok bevezetése. „Teljesen rossz irány, mert ez szerencsejátékká silányítja az utolsó versenyt. Erre senki sem kíváncsi. Hiba volt bevezetni ezt a szabályt, remélhetőleg jövőre eltűnik újra. És nem azért mondom ezt, mert a Mercedestől beszélek: rajongó és egyben versenyző is vagyok. És úgy gondolom, hogy ha én az utolsó versenyemen defektet kaptam volna, és ezzel megvert volna valaki, felrobbantam volna az idegtől.”