A Mercedes egyértelműen óriási fölénnyel kezdte a 2014-es Forma-1-es szezont, ám a címvédő Red Bullnál a szezonkezdet óta hangsúlyozzák, hogy ez a Mercedes-erőforrás 80 lóerős előnyéből fakad, amúgy, aerodinamikai és mechanikai szempontból az övék a legjobb autó – amely véleményt sok szakértő is oszt.
Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Mercedes főtervezője, Aldo Costa nem veszi jó néven ezt, szerinte a kasztni terén is az egyik legjobb az eddig három győzelmet szerző W05-ös.
„Vannak egyes kanyarok, főképp a gyorsak, amelyekben a Red Bull jobb nálunk, de máshol pedig nálunk az előny. A méréseink alapján a Ferrari viszont mögöttünk jár” – mondta az olasz csapattól átigazolt szakember a német Auto Motor und Sportnak.
Costa szerint egyébként nem túl bonyolult kiszámolni, hogy melyik autó mire képes, és hogy mennyivel lassult az F1 2014-re. 
„Az autók 50 kg-mal lettek nehezebbek, ez önmagában 1,5 másodpercet jelent. A leszorítóerő is csökkent, ez újabb fél másodperc. Ha hozzávesszük még a keményebb gumikat is. De ha ezeket a tényezőket kivonjuk, még gyorsabbak is vagyunk, mint tavaly.”
A Mercedes egyébként ma jelentette be, hogy a technikai igazgató, a 2011-ben a Lotus-Renault-tól megszerzett Bob Bell elhagyja a csapatot. Az aerodinamikai szakember már 2013 decemberében lemondott a posztról, de az F1-ben bevett kényszerszabadságot követően majd csak idén novemberben „szabadul”. 
A Forma-1-es karrierjét a 80-as években a McLarennél kezdő, majd a Benetton/Renault/Lotusnál egészen a technikai főnöki, majd ideiglenes csapatfőnöki pozícióig jutó Bell jövője egyelőre kérdéses, azonban nem lenne túl meglepő, ha a két vezető aerodinamikusát is elvesztő Red Bullnál bukkanna majd fel végül.