A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2013-ban azt ígérte, hogy a 2014 folyamán a csapatokkal együttműködve kidolgozzák a Forma-1-ben 2015-ben bevezetendő költségplafon részleteit.
A Bahreini Nagydíj hétvégéjén kiderült azonban, hogy az F1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban helyet foglaló csapatok – a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a Wiliams és a McLaren -, valamint a jogtulajdonos CVC-t képviselő Bernie Ecclestone is ellenzi a kiadási plafon bevezetését, így az FIA 12:6 arányban alulmaradt a kérdésben.
A Stratégiai Munkacsoportban képviselettel nem rendelkező kis- és középcsapatok azonban nem nyugszanak bele a helyzetbe, az Autosport értesülései szerint a Force India, a Sauber, a Caterham és a Marussia közös levélben fordult az FIA-elnök Jean Todthoz.
Az összeomlás felé rohan a Forma-1? 1
Az összeomlás felé rohan a Forma-1? 11


A csapatok leírják, hogy szerintük költségplafon nélkül az összeomlásba rohan a Forma-1, és kikeltek a Stratégiai Munkacsoport ellen is, szerintük a testületnek nem lenne szabad beleszólást hagyni a szabályokba, sőt, ha megpiszkálják az ügyet, kiderülhet, hogy a munkacsoport léte ellentmondhat az Európai Unió versenyszabályainak is. 
Valószínű, hogy a kicsik levele kényszerítette ki, hogy Todt a Bahreinben előadott lemondó álláspontján változtatva május 1-jére újra összehívta a csapatokat a költségplafon megtárgyalására.
Világos azonban az is, hogy a nagycsapatok nem a kiadási plafonban, hanem a műszaki szabályokban látják a költségek csökkentésének lehetőségét. Az Autosport szerint jó néhány ilyen ötlet felmerült a következő pár éves időszakra.
Az összeomlás felé rohan a Forma-1? 12


Az egyik ilyen az 1993 után betiltott aktív felfüggesztések visszahozása lenne, ugyanis a Stratégiai Munkacsoport elképzelései szerint az elektronikai megoldásokkal sokkal olcsóbban lehetne az autók beállításait módosítani. A komputeres vezérlésű felfüggesztések visszatérését 2017-re ütemeznék, ugyanakkorra, amikor a jelenlegi 13 colos kerekek helyett az utcai relevanciával bíró 18-as méretre is áttérnének. 
A fentiek mellett felmerült a jelenleg komoly kiadásokat generáló alkatrészek egyszerűsítése, uniformizálása, ebbe a körbe esnének az üzemanyag-rendszer, a törési zónák, az első szárny, a fékhűtés és az összekapcsolt első-hátsó felfüggesztések. 
A kiadások csökkentésére a versenyhétvégék kötelező takarodóit, munkaszüneti óráit is módosítanák, ahogy tovább csökkentenék a futamokon dolgozó alkalmazottak számát is.