A három Forma-1-es motorszállító közül egyértelműen a Renault végezte a legrosszabb munkát az idén bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokkal. Míg a Mercedes dominál, a Ferrari fő problémája pedig a túlsúlyban rejlik, a Renault motorjai a téli teszteken szinte használhatatlanok voltak még a mechanikai és főleg a szoftveres gondok miatt.
Az első három futamon, majd a múlt heti bahreini teszten is gőzerővel dolgoztak a javításokon, így a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin a hétvégi Kínai Nagydíjra újabb előrelépést ígér.
„A Kínai Nagydíj előtt magabiztosabbak vagyunk. Bár tudjuk, hogy a többiek továbbra is előttünk járnak, az elmúlt két futamon mi is jelentős előrelépést könyvelhettünk el mind a megbízhatóság, mind a vezethetőség tekintetében, főképp a versenybeállítások mellett.”
„A bahreini teszten több új szoftverüzemmódot is kipróbáltunk, amelyek közelebb visznek minket az erőforrás maximumához. Az első három versenyen messze voltunk még a maximális teljesítménytől, de az új üzemmódokkal már a határokat feszegethetjük. A pilóták jobb vezethetőséget tapasztalhatnak majd, és az alkatrészek is tartósabbak lehetnek.”
Taffin kiemelte, hogy az általános fejlesztések mellett külön figyelmet fordítottak az erőátvitelre, amely számos előnyt hoz majd.
„Dolgoztunk az egy körön belüli erőleadáson is, főképp a lassú kanyarokban. Tudjuk, hogy az egyenesekben hátrányban vagyunk, de az újítások jobb tapadást biztosítanak majd a kanyarokban, ami pedig a gumik élettartamát is növeli majd, ami nagyobb stratégiai szabadságot biztosít. Tulajdonképpen elsősorban versenybeállításokra koncentráltunk, mert úgy látjuk, ezen a téren nyerhetünk többet, nem az időmérőn.”
„A fenti fejlesztésekkel Kínában már közelebb léphetünk az élmezőnyhöz. De az első négy futam közül ez lesz az egyik legnehezebb a számunkra. A hosszú hátsó egyenes a pálya egyik fő jellegzetessége, azonban bízunk benne, hogy a lépéseink után már kevésbé leszünk sebezhetők.”