A téli teszteken igen gyorsan kiderült, hogy a 2014-es új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokkal a Renault végezte a leggyengébb munkát. A francia gyártó és a partnerei azóta kemény munkával számos javítást és fejlesztést elvégeztek már, de az elején nem volt ennyire sima az együttműködés.
Legalábbis az osztrák APA hírügynökségnek adott interjújában erről beszélt a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko, aki a problémák észlelése után rendszeresen látogatásokra érkezett a Renault viry-chatilloni gyárába.
F1: A Renault makacskodott a Red Bull-lal? 1
F1: A Renault makacskodott a Red Bull-lal? 7


„Nagyon sok hibát fedeztünk fel. Leginkább az bosszantott minket, hogy a Renault nem volt nyitott. De most már konstruktív az együttműködésünk. Keményen dolgozunk a Renault-val és a Toro Rossóval összefogva. Az alapvető hiba az volt, hogy a Renault későn látott neki a munkának” ? magyarázta az osztrák.
Marko szerint bár jól haladnak, és látják, hogy még mennyit fejlődhetnek, a Mercedes beérése így is óriási feladat lesz.
„Bizakodunk, ugyanis tudjuk, hogy még mindig nem értük el a maximumot a motorral. Tudjuk, hogy mire képes, és mi nem működik még. Szóval minden a motoron múlik, ami a kasztnit illeti, mi elvégeztük a magunk dolgát. 
„Ahhoz is hozzá vagyunk szokva, hogy kevesebb lóerővel is képesek legyünk nyerni, ha elég okosan dolgozunk más területeken. De (a Mercedes-motorhoz viszonyított) 80 már sok, főleg, ha még a motor vezethetősége is jelentősen rosszabb. Mellett a Mercedes 6 kiló üzemanyaggal ér be a célba, miközben nálunk grammokban mérhető a maradék.”