Nemrég röppent fel a hír, miszerint az ingyen dolgozó versenyzők a pilóta-szakszervezet, a GPDA bahreini ülésén a sztrájk lehetőségét is megtárgyalták. Blöff, vagy igazi lehetőség? Van olyan, hogy a versenyzők nem hajlandóak autóba ülni, és elmarad egy futam? A múltban egyszer majdnem bekövetkezett ez a forgatókönyv.
Sztrájk miatt 1982-ben került veszélybe a dél-afrikai futam megrendezése. A pilóták elégedetlenek voltak az eléjük tett szuperlicensz-szerződéssel, melynek értelmében három évre egy csapathoz kellett elkötelezni magukat, a pénzügyi megállapodás részeltei nyilvánosak, illetve a legfájóbb pont, hogy tilos lett volna a FISA (az FIA sportért felelős részlege volt, 1993-ban beolvadt az anyaszervezetbe) intézkedésivel szemben kritikát megfogalmazni.
Ezért a versenyzők – Niki Lauda és Didier Pironi vezetésével – közös sztrájkba kezdtek. Buszt béreltek, amellyel a közeli Kyalami Ranch-re vonultak vissza. Magukra zárták az ajtót, egyedül Pironi és Lauda kapott szabad kijárást, hogy tárgyalhassanak. Az egész mezőny együtt töltötte az időt, matracokon aludtak, nap közben pedig grilleztek és lazultak. Gilles Villeneuve és Elio de Angelis virtuóz zongorajátékkal, Jacques Laffite bűvésztrükkökkel szórakoztatta társait. A pénteki edzésnapot törölték, de szombat reggel megszületett a megegyezés, így végül sor kerülhetett két edzésre és a versenyre.