Kimondottan lapos versenyen szerezte meg a Mercedes újabb kettős győzelmét a Kínai Nagydíjon. A pole-ból induló Lewis Hamilton fölényes rajt-cél győzelemmel pályafutása során első ízben sorozatban harmadik versenyét nyerte, Nico Rosberg pedig a nem működő telemetria és a rajt utáni visszaesés ellenére másodikként ért be.
A futam értékelhető eseményének számít a Ferrari magára találása, a jól startoló Fernando Alonso a 3. helyre hozta be a vörös autót, idén először szerzett dobogós helyezést az olasz csapat.
A Red Bull-pilóták két-két helyet visszaesve a 4-5. pozícióban értek be, a további pontokon a Force Indiá-s Nico Hülkenberg, a williamses Valtteri Bottas, Kimi Räikkönen, Sergio Perez a másik Force Indiával, és a négy versenyéből harmadik alkalommal top10-es Toro Rosso-újonc, Danyiil Kvjat osztozott.
Így zajlott a futam 
Szürke, hűvös, de száraz időben kezdődött a 2014-es Forma-1-es idény negyedik versenye, a Kínai Nagydíj Sanghajban. 
Az élről Lewis Hamilton igyekezett pályafutása során első ízben sorozatban harmadik futamát. Mögüle a két Red Bull Daniel Ricciardóval és Sebastian Vettellel, majd a másik, telemetriai problémákkal küszködő Nico Rosberg kezdett.
F1: Mercedes-uralom, halálos unalom 1
F1: Mercedes-uralom, halálos unalom 41


A német mellől Fernando Alonso, mögülük a két Williams, Nico Rosberg, Jean-Eric Vergne és Romain Grosjean következett a top10-ben. Kimi Räikkönen a 11., Jenson Button a 12. pozícióból indult.
A startnál Hamilton simán elment, hátrébb Felipe Massa ugrott előre, volt csapattársával, Alonsóval koccant, de megúszták. Alonso is előrébb lépett, megelőzte Ricciardót, Hamilton és Vettel mögé ért fel a 3. helyre. Rosberg csúnyán visszaesett, ahogy Valtteri Bottas is veszített – ők is összeértek az első kanyarban.
A sorrend a 3. körben Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Rosberg, Hülkenberg, Grosjean és az egy helyet előrébb jutó Räikkönen volt az első tízben. Rosberg a 4. körben megelőzte Massát.
Felipe Massa versenye a 11. körben omlott össze, a bokszkiállásánál a rajtbalesetnél megsérült felfüggesztésre nem tudták rögzíteni a felniket, a brazil óriási hátránnyal tért vissza. A 8-13. körben a többség kereket cserélt, Alonsónak sikerült Vettel elé visszaérnie.
Ricciardo a 16. körig kivárt, ő is visszaesett, de valószínűleg jóval hosszabb második etappal akarta visszahozni ezt később.
Hamilton egészen a 18. körig húzta, addigra egy teljes bokszkiállásnyi előnyt kiautózott, így az élre is tért vissza. A sorrend ekkor Hamilton, Alonso, Vettel, Rosberg, Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Räikkönen, Grosjean és Perez volt a pontszerző helyeken.
F1: Mercedes-uralom, halálos unalom 42


A 23. kör elején német-német csata zajlott, Rosberg megelőzte Vettelt. A Red Bull-os az első, „csiga” kanyarkombinációban próbált visszatámadni, de a külső íveken nem sikerült a dolog. A következő körben Ricciardo is ráesett Vettel nyakára, összecsapás azonban nem lett belőle, a csapat arra kérte a címvédőt, hogy engedje el jobb stratégián lévő csapattársát.
A verseny felén túl Hamilton továbbra is zavartalanul vezetett, hátrébb Rosberg lassan felzárkózott a 2. helyen haladó Alonsóra. A 34. körben a spanyol, eggyel később pedig Vettel is kereket cserélt. Utánuk Rosberg és Ricciardo egyszerre járt kint, majd a 39. körben a vezető Hamilton is megejtette az utolsó kiállását.
15 körrel a vége előtt a sorrend Hamilton, Alonso, Rosberg, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Bottas, Räikkönen, Perez és a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat állt a top10-ben. Rosberg újra egyre közelebb került a Ferrari spanyoljához, a 43. körben pedig játszi könnyedséggel meg is előzte. Alakult az újabb mercedeses kettős győzelem.
A záró körökben Ricciardo egy kicsit közelebb lopta magát Alonsóhoz, de a spanyol előnye bőven elég volt ahhoz, hogy a spanyol ne legyen veszélyben.
F1: Mercedes-uralom, halálos unalom 43


A Mercedes tehát újra kettős sikert könyvelhetett el, a kockás zászlónál – amit véletlenül már az utolsó előtti körben is meglengettek – Hamilton volt az első, mögötte Rosberg ért be. Alonso is magabiztosan hozta a 3. helyet, ami a Ferrari idei legjobb eredménye.
Kimi Räikkönen 8. helyével kettős pontszerzés sikerült a maranellóiaknak, ahogy a Force India (Hülkenberg 6., Perez 9.) is ennek örülhetett. Valtteri Bottas (7.) hozta a Williams 6 pontját, míg a 19. éves orosz újonc, Danyiil Kvjat (10.) idei harmadik pontszerzésével bizonyította, hogy nagyon jól választott vele a Toro Rosso.
A világbajnokság három hét múlva az európai szakasz első futamával, a Spanyol Nagydíjjal folytatódik majd.
Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2014.04.20.