Kimi Räikkönen szerint a vezetési stílusával magyarázható, hogy míg Fernando Alonso harmadik lett a Kínai Nagydíjon, neki végig küzdenie kellett a tapadással. A finn végül a nyolcadik helyen ért célba, így csak néhány pontnak örülhetett.

Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


„Valószínűleg a vezetési stílusomon múlt, és persze a hűvös körülményeken, hogy nem tudtam munkára bírni a gumikat” – mondta Räikkönen, aki a Kínai Nagydíjra új kasztnit kapott, miután az előzőn repedést fedeztek fel a bahreini teszt alatt. „Nem hiszem, hogy az új kasztnin bármi múlt volna, mert akkor nem lett volna olyan gyors friss gumikkal. A vonalvezetés, a hideg és a vezetési stílusom. Ennyi.”

A Ferrari módosított az első felfüggesztésen Räikkönen kedvéért, hátha a finn így jobban érzi majd magát az F14 T-ben, de ez a módosítás sem jött be igazán. „Nem hiszem, hogy egyébként túl keményen bánnék a gumikkal. Az új gumik addig működnek, amíg hátulról elszáll a tapadás, ilyenkor muszáj lelassítani, és jobban hűteni a gumikat. Ezen nem könnyű változtatni.”

„Nem tudok varázsütésre változtatni a stílusomon, ez néhány helyen előnyömre válik, néhány pályán meg ellenem dolgozik. Dolgoznunk kell és találnunk néhány megoldást, hogy legközelebb ne kerüljünk ilyen helyzetbe.”