Miközben a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a McLaren, a Lotus és a Williams képviselői ott ülnek a Forma-1 szabályait előkészítő – de facto meghozó – Stratégiai Munkacsoportban, a pénzügyi nehézségekkel küszködő, a túlélésért küzdő kiscsapatok csak kívülről nézhetik, ahogy a nagyok félresöprik a kiadások kontroll alatt tartására vonatkozó törekvéseiket.
A 2013-ra létrehozott, a fent említett csapatok egy-egy szavazata mellett Bernie Ecclestone és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hat-hat voksával döntő testület működése nemrég ki is verte a biztosítékot, több kiscsapat közösen szignált, fenyegető hangvételű levelet írt az FIA-elnök Jean Todtnak.
A levélben felvetették, hogy a jelenlegi irányítási struktúra valószínűleg nem állna meg az Európai Unio versenyszabályai szempontjából, és úgy tűnik, ez nem is csak üres fenyegetés. A The Times úgy tudja, hogy az Európai Unió Tanácsa, pontosabban annak versenyszabályozásért felelős illetékesei „figyelemmel követik” és „aggasztónak találják” az F1-es történéseket, és két vezető F1-es szereplőt már meg is hallgattak.
A 2013 óta érvényben lévő, egyebek mellett a Stratégiai Munkacsoportot is létrehozó Concorde Agreement igen problémás lehet, „egy komoly EU-s vizsgálat felforgathatja a sportágat, szerződéseket tehet semmissé, és végképp ellehetetlenítheti a Forma-1 részvényeinek tőzsdei bevezetését”, írja a Times.
Kritikus pont lehet, hogy az EU Versenypolitikai Főigazgatósága és az FIA még 2001-ben megegyezést kötött arról, hogy a felügyelőszervezetnél világosan elválasztják a szabályalkotási és a Forma-1-es gazdasági területeket, az FIA pedig csak az előbbiben vállalhat szerepet, az új Concorde Agreementnek viszont része az is, hogy az FIA elővásárlási joggal rendelkezik 460 ezer dollár név- kb. 70 millió dollár piaci értékű 1%-os F1-es részvénycsomagra a tőzsdei bevezetés esetére.