A Pirelli az elmúlt négy évben komolyan szenvedett amiatt, hogy a Forma-1-es gumik fejlesztését csak többéves, elavult modellekkel – előbb egy 2009-es Toyotával, majd egy 2010-es Renault-val – végezhette.
A tavalyi gumiblamák után 2014-re hivatalos szabálymódosításokkal tették lehetővé a hatékonyabb munkát, idén minden csapat egy-egy idény közbeni tesztnapját a Pirelli felügyelete és irányítása alatt tölti el – néhány hete Bahreinben a Mercedes, a Williams és a Caterham dolgozott nekik.
Az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint ég és föld a különbség az előző évekhez képest, de akad még jó néhány megoldásra váró kérdés 2015-re.
„Az, hogy a futam után az aktuális autókkal próbálhatunk ki új dolgokat, óriási előrelépés ahhoz képest, hogy előtte egy hároméves modellel dolgoztunk. Néhány paraméter tisztázásában nagyon sokat segített az idei autó” – nyilatkozta az Autosportnak.
„A jövő évre végzünk kísérleteket, megint próbálkoztunk a melegítőpaplan nélküli futással, arról műszaki jelentést is írunk az FIA-nak. Emellett a gumik profiljával és futófelületével is foglalkozunk” – magyarázta a szakember, kifejtve, hogy 2015-re a terhelést egyenletesebben elosztó, szélesebb felületet készítenek elő.
„Ha az autók tényleg annyit gyorsulnak majd a jövőévre, mint ahogy becsüljük, akkor a futófelületen is változtatni szeretnénk, hogy csökkentsük a középvonalra eső terhelést. A szemcsésedés csökkentésén is dolgozunk, az idei gumik átmeneti modellek ebben a tekintetben.”
Hembery arra utalt, hogy valamikor meg kellene ejteni még egy-két esőgumis tesztet is, ugyanis a jerezi, pályafellocsolós nap nem volt valami eredményes.
„Egyelőre nem tudjuk, hogyan oldhatnánk meg, hogy még tovább dolgozhassunk az esőgumikon, ugyanis szimulációval csak bizonyos szintig lehet menni, mindenképp kell a pályás tesztelés is. Idén előrébb léptünk az esőgumikkal, de ha szükség lesz még valamilyen fejlesztésre, akkor valószínűleg meg kell keresnünk a csapatokat, hogy összehozzunk még egy (vizes) tesztet.”