A Forma-1-ben 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások hangja számos kritikát kapott, sokaknak egyáltalán nem tetszik a zaj, mások érdekesnek találják a hangszínt, de keveslik a hangerőt.
Bár egyesek örülnek, hogy ma már a nézők hangja és az autó egyéb zajai, például a gumicsikorgás is hallható, határozott cél maradt az erőforrások által nyújtott hangélmény javítása.
Az olasz Autosprint tudósítása szerint két héttel ezelőtt a Kínai Nagydíj helyszínén össze is ültek az F1-es gyártók és fejesek, hogy a konkrét megoldásról tárgyaljanak.
„Az egyeztetések elején járunk. Azt hiszem, reálisan kell tekintenünk az esetleges lépésekre, ugyanakkor viszont ez egy kényes terület, mindenesetre részt vállalunk majd minden tanulmányban, amelyek előkészítik a változtatást” – mondta a Renault Sport F1 második embere, Rob White.
A motorok hangjának javítása óriási kihívás, ugyanis a turbós erőforrások alapvető jellegéből fakad, hogy a turbó elnyeli a zaj nagy részét, márpedig a teljes, újabb csillagászati összegeket felemésztő áttervezés kizárt. A megoldás a kipufogók „barkácsolása” lehet.
Az Autosprint úgy tudja, hogy a terület vizsgálatára, a megoldások kidolgozására már megtalálták a jelöltet, egy meg nem nevezett olasz cég hamarosan hivatalosan is megbízást kaphat a munkára.