Míg a Williams a 2013-as pokoljárás után viszonylag versenyképes, rendszeres pontszerző alakulattá vált, az előző két évben egy-egy győzelmet és számtalan dobogót begyűjtő Lotus idén még semmit nem mutatott – Pastor Maldonado talán rosszkor és rossz helyre igazolt át.
A venezuelai pilóta a spanyol El Confidencialnak nyilatkozva azt mondta, ő maga nem így látja:
„A Williams nem szerepelt úgy, ahogy kellett volna, szóval három év után új kihívást kellett keresnem, új reményt, motivációt. A múlt azt mutatta, hogy ez egy nagyszerű csapat, ezért döntöttem a ideszerződés mellett” – utalt a benettonos és renault-s eredményekre. „Amikor pedig megérkeztem, pontosan azt is találtam, amit szerettem volna.”
„A hangulat fantasztikus, és azért mondom ezt, mert amúgy bőven vannak gondjaink. Egyesek arról beszélnek, hogy a Lotus elveszett, már nem a régi, de szerintem az autók jelentik a különbséget. Hatalmas műszaki változások zajlanak. Milliónyi ilyen problémánk volt, sok egészen apró hülyeség csak, de nagyon sokáig tart a javítás” – magyarázta, hozzátéve, hogy a Williams idei formája sem érte meglepetésként.
„Nyugodt vagyok, teljesen nyugodt vagyok. A Williamsnél tudták, hogy idén jobb autójuk lesz – nyilván, 2013-nál már is nagyon lehetett volna rosszabb. Na jó, mindig van még rosszabb, de a Williams olyan szinten járt, hogy onnan már a felfelé indulás volt a valószínű, hiszen a kiscsapatokkal küzdöttük. Bizonyították, hogy képesek jól szerepelni, de hogy tudnak-e újra győzni, az továbbra is kérdés.”
Maldonado szerint a Lotus is ugyanazért esett vissza, mint a Red Bull, az aerodinamikai hatékonyság helyett idén a motorok számítanak, a Renault-é pedig nem sikerült valami jól: „A Lotus volt az egyetlen csapat, amely megpróbálhatta beérni a Red Bullt, de idén már a motor a domináns tényező” – utalt az éllovas Mercedesben, valamint a Force Indiában és a Williamsben is dolgozó Mercedes-erőforrásra.
A Lotus már a téli tesztek után arról beszélt, hogy az európai szakasz kezdetére állhat majd össze az autó, és valóban, a Renault újabb frissítéseket visz a motorhoz, az enstone-iak pedig igen komoly csomaggal készülnek az autóra. A technikai igazgató, Nick Chester a Spanyol Nagydíj előtt így beszél:
„Mivel a bahreini teszten nem sokat mentünk, a kínai hétvégén borzalmasan sok dolgot kellett kipróbálnunk. Az újítások felét sikerült kiértékelnünk, ami jó, és Barcelonára még több dolog érkezik.”
„Frissül a motorvezérlés, emellett új lesz a hűtés, és a kasztni, méghozzá igen jelentős csomaggal újul meg, frissül a hátsó szárny és egyéb részek is. Eddig minden fejlesztésünk előrelépést hozott, ami biztató, és igazolja a gyárban végzett kemény munkát. Kínában a Renault is adott még pár lóerőt, Barcelonában pedig még előrébb léphetünk, hatalmas változás jöhet.”