Ahogy már írtuk, a Forma-1-es csapatok dolgoznak az autók idei hangjának javításán. Mivel az 1,6 literes V6-osok hangjának nagy részét a turbó nyeli le, a motorszabvány átírása pedig kizárt, így csak a kipufogó kivezetésével lehet ügyeskedni. 
Fotó: Europress/Getty Images
Fotó: Europress/Getty Images

Fotó: Europress/Getty Images

Fotó: Europress/Getty Images


A Mercedes-csapat társfőnöke, Toto Wolff a Speed Weeknek azt is elárulta, hogyan is oldanák meg ezt ? az egyik opció a lehető legegyszerűbb, tölcséres kialakítás.
„Áttekintettük a lehetséges megoldásokat, nekünk, a Mercedesnek is vannak ötleteink. A barcelonai teszten kipróbáljuk majd az autókon, meglátjuk, hogy hozzák-e kívánt hatást.”
„Van néhány igen összetett megoldás a kipufogórendszer tekintetében, de van például tölcséres opció is, amelynél egyszerűen kiszélesedik a kipufogó a végénél – amely persze hozza a maga problémáit. Nem hiszem, hogy épp ez kellene a Forma-1-be, de Barcelonába mi is visszük a magunk ötleteit, aztán majd meglátjuk!” 
A Wolffal együtt a DTM hockenheimi szezonnyitóján vendégeskedő Nico Rosberg bízik benne, hogy a jövő heti teszten meglesz a végleges megoldás: „Hamarosan Monacóba érkezünk, és szerintem ott már másféle hangot hallunk majd. Szerintem lényeges, hogy dolgozzunk ezen, mert a hang is hozzátartozik az élményhez.”