A Sauber 2013-hoz hasonlóan gyenge autóval kezdte az új idényt, a C33-as a Ferrari motor állítólagos túlsúlya mellett a kasztni nehézségével is küszködött, a nagy termetű Adrian Sutil már az ivással is spórolt emiatt.
Az európai szakasz kezdetét jelentő Spanyol Nagydíj hagyományosan az első nagy fejlesztési csomagok bevetésének ideje, nem lesz ez másként a svájci csapatnál sem, már-már B verziót küldenek a pályára Barcelonában.
F1: Soványabb autóval támadna fel a Sauber 1
F1: Soványabb autóval támadna fel a Sauber 5


„A Spanyol Nagydíjra a C33-as alapvető revízión esett át, komoly súlycsökkentés és jelentős aerodinamikai frissítés érkezik. Ide tartozik majd az új első szárny, új motorborítás, új oldalsó légterelők és még jó néhány aerodinamikai módosítás” – sorolta a Sauber vezető pályamérnöke, Giampaolo Dall’Ara,
„Ezeken túl szoftverfrissítés is érkezik, amellyel hatékonyabban használhatjuk majd az erőforrást. Sűrű lesz a péntekünk az autó hangolásával. Nyilván nagyon szeretnénk, ha az erőfeszítések a jobb köridőkben is megmutatkoznának, azonban azt is tudjuk, hogy a többi csapat is fejleszt, szóval majd meglátjuk, hol is állunk. Mi mindenesetre mindent beleadunk majd, hogy pontokért küzdhessünk” – tette hozzá.
A német Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a jelentős súlycsökkenés 10-15 kg-ot jelent, ez azonban még mindig csak a 60 kg alatti Esteban Gutierreznek segít, ugyanis csak az ő esetében jutnak a megengedett 692 kilós minimális súlyhatár alá, csak nála lehet játszani a ballasztokkal, Sutilnál erre továbbra sem lesz lehetőség.
A Sauber 2014-ben az első négy fordulóban nem szerzett pontot, amivel bő húszéves Forma-1-s története egyik leggyengébb idénykezdését produkálta – csak 2010-ben és 1996-ban volt hasonlóan eredménytelen a szezon eleje.