Az európai szakasz első versenye, a barcelonai Spanyol Nagydíj hagyományosan a fejlesztési verseny egyik kulcspontja, a tesztekről töviről hegyire ismert, jellegéből fakadóan pedig sokféle kihívást jelentő pálya általában jól mutatja a következő időszakban várható erőviszonyokat.
A hétvégén az időjárás is segíti majd a tisztánlátást, ugyanis az eső által zavarossá tett korábbi hétvégék után most már-már ideális körülmények várják majd a Forma-1-eseket.
Az előrejelzések szerint Barcelonában legfeljebb néhány kósza felfő bukkanhat fel az égen az edzések és az időmérő alatt pénteken és szombaton, 20-22 fokos csúcshőmérséklet mellett, míg vasárnap, a futam napján felhősebb és egy-két fokkal hűvösebb idő várható, de a csapadék valószínűsége elenyésző lesz.
Az egyetlen zavaró tényező a szél lehet, a három nap folyamán 15-30 km/h-s, az első két napon délnyugati, vasárnap dél-délkeleti irányú lökések várhatók.
A Pirelli az abroncsoknak komoly megterhelést jelentő pályára a két legtartósabb keverékét, a közepest (fehér) és a keményet (narancs) szállítja, de 2013-mal ellentétben, legalábbis az előzetes várakozásaik alapján, nem kell négy kerékcserére számítani a futamon.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem változtatott az előzési zónákon idénre, most is két DRS-zóna lesz. A 4655 méteres Circuit de Barcelona Catalunyán a futamon először a 9-es kanyar, a Campsa előtt mérik a követési távolságot, a hátsó szárnyat a 10-es kanyart, a Caixát megelőző egyenesen nyithatják a pilóták, míg a második előzési zóna a rajt-célegyenesre esik, ennek detekciós pontja a ráfordító 16-os kanyar előtt lesz.
Az FIA pilótastewardnak az egykori Tyrrell-versenyző, Indy 500-as győztes és CART-bajnok Danny Sullivant választotta, aki korábban már öt alkalommal, a 2013-as Ausztrál és Olasz Nagydíjon, a 2012-es Magyar Nagydíjon és a 2010-es Német és Szingapúri Nagydíjon is betöltötte ezt a posztot.