A címvédő Sebastian Vettel a 2014-es idény kezdetén messze nem a tavalyi lehengerlő formáját hozta, még új csapattársa, Daniel Ricciardo is előtte járt általában.
A háttérben több dolog is állt: az egyik a Renault-motor kezdeti versenyképtelensége, a Ricciardóhoz viszonyított hátrányt azonban ez még nem magyarázná, az inkább az autók kisebb leszorítóerejéből – és főképp a Red Bullnál tökéletességig csiszolt kipufogós-befújt diffúzoros eltűnéséből -, valamint a négyszeres bajnok kasztniján felfedezni vélt hibából fakadhatott.
Az utóbbit a hétvégén orvosolja a csapat, Vettel új kasztnival indul a Spanyol Nagydíjon – igaz, a Red Bullnál azt mondják, ez nem a német rossz(abb) formájára adott reakció, hanem tervezett lépés.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko már korábban beszélt erről, majd a csapat szerdán a vezető tervező Rob Marshall-lal készült házi interjúban a honlapján is megerősítette a hírt.
„Sebastian Barcelonára új kasztnit kap, amit már az idény elején tervbe vettünk, ahogy Silverstone tájékán Dan is újat kap majd” – mondta Marshall.
A kérdésre, hogy az új kasztnival előnybe kerül-e majd Vettel, a mérnök így válaszolt:
„Nem kellene, hogy így legyen, ugyanis elvben ugyanolyanok. A versenyzők sokszor nem is akarnak cserélni, ugyanis elkezdenek kötődni a kasztnihoz, jó sorozat esetén a lehető legtovább ragaszkodnak hozzájuk. Ami viszont minket illet, idényenként egy vagy két új, a gyárban alaposan átvizsgált kasztnit tervezünk adni.”
Vettel a meredező mutatóujja és a sisakfestései állandó váltogatása mellett arról ismert, hogy idényről idényre új női nevekkel látja el az autóit – az idei Suzie (Zsuzsi) lett. Amikor 2009-ben Kate-et a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Robert Kubicával ütközve összetörte, a második kasztnit Kate mocskos hugicájának keresztelte el, kérdés, hogy idén is új nevet kap-e a második „partner”.