Lewis Hamilton elképesztő tempót futott Barcelonában, csapattársára fél, a Red Bullra egy egész, a Ferrarira pedig másfél másodpercet vert. „A tempó ellenére továbbra is fontos a pole megszerzése” – mondta az óvatos Hamilton. „Amikor lassabb autókat követtem, meglehetősen nehéz volt az előzés, főleg a Mercedes-motoros csapatok ellen. A pozíció nagyon fontos ezen a pályán, úgyhogy mindent meg fogunk tenni az időmérőn, hogy annyira elöl végezzünk, amennyire csak lehet.”

F1: Beszóltak a pilóták, a Pirelli visszavágott 1
F1: Beszóltak a pilóták, a Pirelli visszavágott 59


„A gumik elég rosszul viselkedtek délelőtt, de változtattunk néhány dolgon, és kellemes meglepetés ért. A múltban előfordult, hogy rosszul sikerült a második edzés, de a verseny jobban ment, remélem, most még jobb lesz a vasárnap. Nagyon hosszú ideje nem volt ilyen jó péntekem, nagyot léptünk előre az autóval.”

Nico Rosberg (2.)
vakarhatta a fejét a Hamiltonnal szembeni nagy különbség miatt, a német kissé gondterhelt ábrázattal adta a nyilatkozatokat. „Hoztunk ide néhány új fejlesztést, és mondhatom, remekül működtek az autón” – fogalmazott Rosberg. „Úgy tűnik, hogy ismét nagyon gyorsak vagyunk, de személy szerint nem éreztem túl jól magam az autóban, különösen délelőtt.”

Az első edzésen Rosberg sok időt veszített, mert az autójában meghibásodott az ERS. „Rengeteg dolgunk lesz este, megpróbáljuk megtalálni a mérnökeimmel a tökéletes beállításokat.”

F1: Beszóltak a pilóták, a Pirelli visszavágott 60


Daniel Ricciardo (3.) szeretett volna közelebb kerülni a Mercedeshez Barcelonában, valószínűleg az ausztrálnak is keserű meglepetés volt az egy másodperces hátrány. „Nem lett egyszerűbb a dolgunk” – vélekedett Ricciardo. „Seb műszaki hibája a csapat szempontjából is szerencsétlen volt, mert csak a tervezett munka felét tudtuk elvégezni. Nem volt összehasonlítási alapunk a csapaton belül, jó lett volna több adatot gyűjteni.”

„Nem volt rossz nap, de a Mercedesszel szembeni hátrány még mindig nagyobb, mint szeretnénk, dolgozunk kell rajta. Az utóbbi néhány versenyen talán a harmadik legjobb csapat voltunk, jó, hogy most nem lépegettünk hátrafelé. Ami jó, hogy az opciós gumikkal volt egy elég hosszú etapunk, 20-25 kör, nem számoltunk azzal, hogy ilyen sokáig bírjuk majd. Összességében javultunk, de sajnos úgy tűnik, a Mercedes sem lassult, ezért egy kicsit messze vannak tőlünk.”

A másik Red Bull-lal Sebastian Vettel mindössze négy kört tett meg, mert kiégett egy kábelköteg az autójában. A zárlat nehezen hozzáférhető helyen keletkezett, a csapat nem is végzett a javítással délutánra. „Csak egy kis hiba történt, nagy következményekkel” – ismerte el a címvédő. „Úgy döntöttük, kicseréljük az egész kábelköteget, és ez sajnos elég komoly munkával jár.”

„Remélem, sikerül felállnunk innen, mert ha nem, akkor szomorú helyzetbe kerülünk. De biztos vagyok benne, hogy rendben leszünk, Daniel remek munkát végzett ma, ezért jó esélyünk van rá, hogy hozzájussunk az összes szükséges információhoz.”

F1: Beszóltak a pilóták, a Pirelli visszavágott 61


Fernando Alonso (4.) szerint a Ferrarinak egyelőre nem fekszik a pálya és a körülmények, valamint a Pirelli is túl kemény gumikat szállított. „Ma eléggé rossz volt a tapadás, kicsit küszködtünk, ami több okra vezethető vissza, többek között az is belejátszott, hogy a pálya kevésbé gumizódott fel, mint máskor. Emellett kisebb a leszorítóerő is, mint régen, és én úgy gondolom, hogy a gumiválasztás most túl konzervatív lett.”

„Most aztán komoly munka vár ránk, optimalizálni kell az autó egyensúlyát a számunkra kedvezőtlen tényezők ellenére is. Okosabbnak kell lennünk a riválisoknál a módosítások terén, és az időmérőre el kell találnunk őket.”

A korábbi hétvégéken küszködő Kimi Räikkönen (6.) most közelebb volt Alonsóhoz, elégedetten is nyilatkozott: „Ma különösen sűrű napunk volt, a lehető legtöbb kört igyekeztünk teljesíteni, hogy végigvihessük a tervezett programot a két edzésen. Délelőtt többféle beállítást és két különböző hátsó szárnyat is kipróbáltunk, délután pedig az időmérős és a futamra való felkészülésre koncentráltunk, és a kétféle Pirelli viselkedését vizsgáltuk. Este mindent kiemelmzünk, hogy meglássuk, milyen irányba menjünk tovább.”

F1: Beszóltak a pilóták, a Pirelli visszavágott 62


A délelőtti edzés egyik biztató fejleménye volt a mostanában lejtőre került McLaren második pozíciója, de a nap végén Jenson Button azt mondta, a délutáni, bő két másodperces lemaradásuk mutatta a valós formát.

„A délutáni, melegebb körülmények között már nem működött olyan jól az autó. Az alacsonyabb leszorítóerő miatt az autó csak jóval szűkebb hőmérsékleti tartományban van elemében. Délelőtt jóval gyorsabbnak látszottunk a valós formánknál. Elsősorban az autó balanszán, hosszabb etapos tempóján igyekszünk még javítani, szerintem holnapra erősebb lehet majd. A hétvégére hozott fejlesztéseink beváltak, remélhetőleg előrébb lehetünk majd a nagyon sűrű középmezőnyben. Az tekinthető jó eredmények, ha sikerül mindent kihozni a csomagból, a pozíciók megtippeléséhez még nagyon korán van.”

Másokhoz hasonlóan a Force Indiá-s Sergio Perez (16.) is a gumikra panaszkodott, ő kelt ki legélesebben. A mexikói pilóta az utánpótlás-széria GP2-vel példálózott. „A Pirelli egyáltalán nem segít. Nem segít abban, hogy rendesen nyomhassuk, hogy élvezzük a vezetést. Az idei autók leszorítóereje sokkal rosszabb, erre ők még keményebb gumikat hoznak. Gondolom, hogy az első gumik szemcsésedésétől féltek, de azért elég égő, ha összehasonlítjuk az időket a GP2-esekével, hogy ők fillérekből mennyire közel vannak hozzánk” – utalt arra, hogy míg ő 1:29.129-et futott a második edzésen, a GP2-es időmérőn Stephane Richelmi 1:29.293-mal szerezte meg a pole-t.

„Másfél-két másodperc előny a GP2-höz képest, ez azért szégyen. A Pirellinek bevállalósabbnak kellene lennie a keverékekkel, mert most vasárnap csak unalmas körmenet lesz, ami nem jó az F1-nek.”

A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery nem hagyta szó nélkül Perez nyilatkozatát: „Szánalmas kifogás, komolyan. Mindenki ugyanolyan gumikkal megy. Nem, nem óvatoskodtuk túl a gumiválasztást. Idén egyszerűen más megközelítést alkalmaztunk, az autók mások, a kerekek sokkal gyakrabban kipörögnek, menet közben pedig nem fogunk mindent megváltoztatni.” Hembery célzott arra is, hogy a tavalyi négy kerékcsere sokaknál kiverte a biztosítékot, ezt pedig mindenképp szerette volna elkerülni a Pirelli.