A Mercedes AMG 2014-es dominanciája – ötből öt pole és futamgyőzelem – a Forma-1 történetének legkomolyabb egycsapatos uralmaival van egy szinten, a McLaren 1988-as, a Williams 1992-es, és a Ferrari 2002-es és 2004-es szereplésére emlékeztet.
Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A riválisok egy ideje már mondogatják, hogy az ezüst nyilak akár minden futamot megnyerhetnek idén, és a barcelonai győzelme után már maga Lewis Hamilton is kezd hinni ebben, legalábbis nem zárja ki a lehetőséget.
„Az egy nagyon érdekes év volt” – mondta, amikor arra kérték, vesse össze 2014-et a McLaren 1988-as idényével, amikor 16-ból 15 versenyt nyert Alain Prost és Ayrton Senna. „Jelenleg nem gondolnám, hogy megdönthetjük ezt a rekordot, de semmi sem lehetetlen. Majd meglátjuk. A célunk mindenképp az, hogy mindig mi nyerjünk.”
A McLarennél persze komoly feszültségekhez vezetett a dominancia, Prost és Senna viszonya legendásan megromlott. Hamilton bízik benne, hogy odáig azért nem jutnak Nico Rosberggel: „ott még nem tartunk! Persze sosem lehet tudni, hogy alakulnak a dolgok.”
A 2008-as bajnok szerint az idei eredmények igazolják, hogy jól döntött, amikor 2012 végén a McLarentől a Mercedeshez szerződött, az akkor vészmadarak és azok, akik szerint csak a pénz és a kevésbé szigorú légkör miatt váltott, tévedtek. 
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


„Az emberek nagyon könnyedén ítélnek meg dolgokat, még azelőtt, hogy bármit is tudnának. Amikor meghoztam a döntést, én tudtam, hogy így alakul majd” – mondta, hozzátéve, hogy azért nem erre a dominanciára gondolt, csak arra, hogy eredményes, sikeres lesz a Mercedesszel.
Az ezüst nyilak példátlan fölénye persze nem nagyon tetszik a riválisoknak, a Ferrari és a Red Bull is folyamatosan szidja a 2014-re megreformált F1-et, amelyben szerintük a turbómotorok közti egyenlőtlenség és az üzemanyag-spórolás elrontja a versenyt.
„Amikor nem mennek jól a dolgok, mindig megindul a panaszkodás. Mi is megtettük ezt, amikor 2009-ben a McLarennek rossz autója volt, nekünk sem tetszettek az új szabályok. A Red Bullnál viszont évekig elégedettek voltak, most persze nem azok.”