A Ferrari már 2011-ben sejtette, 2012-re pedig biztosan tudta, hogy maranellói szélcsatornája nem működik megfelelően, az onnan szerzett adatok csak igen esetlegesen estek egybe a pályán mért értékekkel. Az olasz csapat ideiglenesen átköltöztette az aerodinamikai fejlesztéseit a Toyota kölni létesítményébe, míg 2012-2013 folyamán felújították a saját szélcsatornát, amelyet végül tavaly nyár végén állítottak munkába megint.
A Ferraritól a 2013-as idény végén, Felipe Massát követve a Williamshez igazolt Rob Smedley azonban a brazil Totalrace-nek nyilatkozva arra utalt, hogy Maranellóban még mindig nem sikerült eredményesség tenni az aerodinamikai fejlesztéseket.
„A Ferrariról inkább nem beszélnék” – mondta, amikor először kérdezték volt csapata idei teljesítményéről, de aztán mégis rávilágított a különbségekre.
„A Williamsnél a szélcsatorna és a pályás adatok korrelációja elképesztő. A korábbi tapasztalataimhoz képest ez igazán lenyűgözött. Amit a pályára viszünk, minden beválik az autón, tényleg futamról futamra tudunk fejleszteni.”