A saját mércéjükkel siralmas 2013-as idény után a McLaren kettős dobogóval kezdte az idei Forma-1-es szezont, de Melbourne után alaposan visszaestek, a tavalyi, középmezőnyös formát hozzák megint.
A csapat a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra számos fejlesztéssel érkezett, de Jenson Button és Kevin Magnussen ezekkel együtt is a top10-en kívül rekedt a futamon. A soron következő Monaco és a montreali Gilles Villeneuve pálya két sajátos jellegű pálya, nem reprezentatív helyszínek, de az Osztrák és a Brit Nagydíj megmutathatja majd, hol is áll és merre indult tovább a McLaren.
F1: A McLaren kénytelen lesz rizikózni 1
F1: A McLaren kénytelen lesz rizikózni 43


„Azt hiszem a felzárkózási képességünket és tempónkat az Ausztria és Silverstone közti munka mutatja majd meg. Nem azt mondom, hogy győzni fogunk Silverstone-ban, csak annyit állítok, hogy ott látjuk meg, mire vagyunk képesek” – mondta kedden a versenyfőnök, Eric Boullier.
A kérdésre, hogy az esetleges gyenge silverstone-i szereplés után átállnak-e a következő évi felkészülésre, a francia szakember így felelt: „Nem hiszem, hogy átállnánk 2015-re, de az lehetséges, hogy Silverstone után változás jön és radikálisabb koncepciókra állunk át.” 
A nullás barcelonai hétvégről Boullier azt mondta, hogy a látszat egy kicsit csal, valójában fejlődtek.
„Nem mi voltunk a leggyorsabbak, de a középmezőny élén voltunk, azonban adódott néhány dolog, Kevin időmérős motorhibája, Jenson rossz rajtja. De az adataink kielemzése alapján szinte minden fejlesztésünk bevált, csak egy, gyors kanyarokra szánt elem nem. Az autó nem lett rosszabb, mi tudjuk ezt. Igen komoly eredményeket láttunk a szélcsatornában az elmúlt hetekben, egyszerűen csak meg kell értenünk, hol is állunk és merre induljunk tovább, most pontosan ez zajlik.”
„Tény, hogy elég nagy hátrányból kell előrébb lépnünk, de igen jó ütemben haladunk a fejlesztéseket tekintve.”
Boullier szerint a lassú kanyarokkal tűzdelt monte-carlói pálya kedvezhet majd az autónak, jobb hétvégéjük lehet: „Monaco nem lesz olyan rossz. Az autónk balansza jó a lassú kanyarokban, nagyon jól vezethető, azaz ott kevésbé leszünk hátrányban.”