Barcelonában ma folytatódott a Forma-1-esek második kétnapos, idény közbeni tesztje. A szerdai nap két újdonságot is hozott. Az egyik a Mercedes kísérleti, az F1 hangját javítani hivatott „trombitás” kipufogója, míg a másik a Williams női tesztelőjének első igazán hivatalos Forma-1-es tesztje volt.
A nap legjobb idejét Pastor Maldonado futotta a Lotusszal, aki nem ütközött, az autót nem törte össze, sőt délelőtt, majd délután, szuperlágy gumis körén újra a leggyorsabb tudott lenni, 102 kört, másfél versenytávot teljesítve. Ilyen jó teszt-, vagy akár versenyhétvégés napja még nem volt az enstone-i csapatnak 2014-ben.
A venezuelai mögött jelentős, kis híján egy másodperces hátránnyal, de ugyanakkora táv megtételével a világbajnokság második helyén álló Nico Rosberg zárt, aki délelőtt próbálta ki a hangosítóeszközt. A nevetséges benyomást keltő újítása inkább csak a szem számára jelentett különbséget, a helyszíni beszámolók szerint a hang tekintetében nem hozott érzékelhető javulást.
„Ma kipróbáltuk az új kipufogót. A csapat az F1 javáért dolgozik. Sajnos azonban nem volt valami tuti megoldás, nem vált be. Nem lett tőle hangosabb az autó. Szóval most kereshetünk más megoldást, dolgozunk rajta!” – erősítette meg Rosberg is.
Az igen problémás keddi nap után Kimi Räikkönennek és a Ferrarinak sokkal jobban alakultak a dolgai szerdán, a finn 90 kört és a harmadik időt könyvelhette el. Problémamentes napról azért így sem volt szó, az F14 T az ebédszünet előtt lángoló farral állt be a bokszutcába.
A Williamsszel tavaly a nyári ifjoncteszten résztvevő tesztpilóta, Susie Wolff ma teljes értékű F1-s teszten debütált. A Mercedes-főnök Toto Wolff felesége délelőtt egyszer kicsúszott, de összességében tisztességesen megállta a helyét a mezőnyben, lágy gumion az 5. legjobb eredményt hozta, 55 kört ment.
Míg a bajnoki éllovas Mercedes arra is ráért, hogy a hangosítót tesztelje, a bajnoki címvédő Red Bullnak az elindulás is nehézkes volt, Sebastian Vettel délelőtt első felében nem is mutatkozott. A délután termékenyebb volt, a német végül 72 körrel zárta a tesztet.
A Force India és a McLaren is tesztpilótát vetett be, a silverstone-iaknál Dani Juncadella 91, míg a wokingiaknál a következő nagy ígéret, Stoffel Vandoorne gumiteszteléssel 136(!) kört teljesített.
A keddi meglepő elsőség után szerdán már sokkal nehezebb napja volt a Marussiának, Jules Bianchi műszaki hiba miatt a nap nagy részét kényszerpihenőn töltötte, de 21 körével még mindig jobban járt, mint a Caterhamnél mára beosztott tesztpilóta, Robin Frijns, ugyanis a csapat nem tudta kijavítani a Kobajasi Kamui által még tegnap összetört autót, már reggel összepakoltak, nem dolgoztak a pályán.
Teszt, Barcelona, 2014.05.14.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | P. Maldonado | Lotus-Renault | 1:24,871 | 102 |
2. | N. Rosberg | Mercedes AMG | 1:25,805 | 102 |
3. | K. Räikkönen | Ferrari | 1:26,480 | 94 |
4. | E. Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:26,972 | 85 |
5. | S. Wolff | Williams-Mercedes | 1:27,280 | 55 |
6. | J. Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:27,718 | 55 |
7. | S. Vettel | Red Bull-Renault | 1:27,973 | 73 |
8. | D. Juncadella | Force India-Mercedes | 1:28,278 | 91 |
9. | S. Vandoorne | McLaren-Mercedes | 1:28,441 | 136 |
10. | D. Kvjat | Toro Rosso-Renault | 1:28,910 | 21 |
11. | G. van der Garde | Sauber-Ferrari | 1:31,783 | 86 |