A Ferrari még az áprilisi Kínai Nagydíjat megelőző hétfőn jelentette be, hogy az addigi csapatfőnök, Stefano Domenicali lemondott, helyére pedig a motorsportos tapasztalatokkal nem rendelkező autókereskedőt, Marco Mattiacit ültette az elnök, Luca di Montezemolo.
Mattiacci a kinevezése óta szinte láthatatlan, a Kínában adott bemutatkozó interjúin kívül csak a csapat oldalán megjelent egy rövidke idézetben adott életjelet magáról, a Spanyol Nagydíjon Montezemolo sajtótájékoztatóján is csak némát ült az elnök mellett.
F1: Botrányosan hallgat a Ferrari-főnök? 1
F1: Botrányosan hallgat a Ferrari-főnök? 7


Mattiacci hallgatása egyre feltűnőbb, a Ferrari-specialistának számító Leo Turrini szerint egy teljes hónap után ez elég furcsa, már-már elfogadhatatlan.
„Az elmúlt egy hónapban gyakorlatilag ki sem nyitotta a száját” – írta blogján. „Nyilván egyetértünk, hogy az ágaskodó lónak eredmények és nem szavak kellenek, de azért az elmúlt évtizedekben legalább a futamokat követően a csapatfőnök is elmondta a saját véleményét. Cesare Fiorio, Jean Todt, Stefano Domenicali is így tett. Mattiacci hallgatása élesen visszhangzik.”
Míg a főnök néma, az elnök és Fernando Alonso viszi a kommunikációt – úgy tűnik, az újabb versenyképtelen kezdés még mindig nem törte meg a spanyol pilótát. Elismeri, hogy a Mercedes már most megfoghatatlan, de tovább hajtja a csapatot.
„Spanyolországban leköröztek minket, Bahreinben a 9-10. helyen voltunk, nem vagyunk a rajtrács elején, mégis a harmadik helyen állunk a világbajnokságban. A külön kategóriában versenyző Mercedest nem számítva az első vagy második erő vagyunk a hétvégéken. Ezért nem jár díj, de mutatja a versenyképességünket, bármilyen is legyen az autó, mindig küzdeni fogunk. 
F1: Botrányosan hallgat a Ferrari-főnök? 8


„Tudom, hogy a teljesítményt és a pontokat tekintve is nagy a hátrányunk, de Maranellóban az a dolgunk, hogy a csapattal együtt dolgozzunk az autón, igyekezzünk versenyképesebbé válni, hogy egy kicsit megnehezíthessük a Mercedes dolgát.”
„Lazán győznek, nem is kell erőltetniük az autót, így nem is hibáznak, szóval az első lépés az lenne, hogy ha nem is tudunk győzni, azért ne egy perccel mögöttük érjünk be, egy kicsit azért megizzasszuk őket.” 
Alonso immár egy éve nem nyert futamot, utolsó bajnoki sikere pedig hét évvel ezelőtt volt, de bízik benne, hogy a Ferrarival még képesek lehetnek a csúcsra jutni: „Csak dolgoznunk kell. 2010-ben csak négy ponton múlott, 2012-ben hármon, szóval közel jártunk, bízzunk benne, hogy lesz még alkalmunk a címért küzdeni, és legközelebb már behúzzuk!”